جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۸ فروردین ۱۳۹۳ 2745 0 2

چهار روش از مرسوم‌ترین راهکار‌ها را برای جلوگیری از هک شدن گوشی‌های هوشمند و پیشگیری از حوادث ناگوار

4 روش برای جلوگیری از "هک شدن گوشی‌های هوشمند"

چهار روش از مرسوم‌ترین راهکار‌ها را برای جلوگیری از هک شدن گوشی‌های هوشمند و پیشگیری از حوادث ناگوار، با هدف قطع شدن دست متخلفان و گرفتن فرصت ارتکاب جرم از آن‌ها عنوان شده است. امروزه با استفاده روزافزون از گوشی‌های هوشمند و فراگیر شدن این نوع گوشی‌ها اغلب شرکت‌های سرمایه گذار نیز بر روی آن‌ها تمرکز کرده‌اند تا بتوانند با ارائه خدماتی هرچه بهتر، کاربران را جذب خود نمایند اما این تمام ماجرا نیست، بلکه همیشه گروهی از افراد هم هستند که با توجه به هدف‌هایی که دارند سعی می‌کنند رخنه‌ای در این بازار پررونق ایجاد کنند و لذا گفتنی است که گوشی‌های هوشمند نیز از این قاعده مستثنی نیستند، چرا که به گفته برخی از کار‌شناسان آن‌ها ابرگجت‌های امروزی هستند و این امر نیز به وضوح دیده می‌شود. 
 
حال این ابرگجت‌ها مورد هدف هکران قدرتمند قرار گرفته است و ما روزانه شاهد خبرهای زیادی مبنی بر اینکه یک هکر به تلفن هوشمند یک فرد نفوذ کرده هستیم، اما آیا راه مقابله‌ای با این نوع هکر‌ها وجود دارد؟ 
 
در اینجا ما هم سعی کردیم با گردآوری و ارائه ۴ روش از مرسوم‌ترین‌ها، شما را در حفظ امنیت گوشی هوشمند خود، یاری کرده تا با استفاده از آن‌ها بتوانید از وقوع حوادث ناگوار جلوگیری کنید. 
 
1. باز نکردن لینکهای موجد در ایمیل‌های نا‌شناس
بهتر است پیام‌های نا‌شناس و یا ایمیل‌های نامطلوبی را که در آن‌ها لینکی درج شده است را مورد استفاده قرار ندهید، زیرا در اکثر مواقع مخربان با ارسال یک اکسپلوت و کد مخرب می‌توانند اسمارت فون و یا تبلت شما را تحت کنترل در بیاورند و این بدان دلیل است که شما ایمیل حاوی لینک را مورد استفاده قرار داده‌اید.
 
۲- عدم استفاده از بازی‌ها و اپلیکیشن‌های موجود در منابع غیر معتبر
اگر به بازی و یا اپلیکیشن احتیاج دارید، سعی کنید آن‌ها را از منابع معتبر دریافت کنید، چرا که بعضی از همین بازی‌ها می‌توانند پر از کدهای مخربی باشند که باعث بروز مشکلات حاد شوند. برای مثال بازی انگری برد که یک بازی پرطرفدار می‌باشد، در چند ماه گذشته با ادغامی پیچیده به یک کد مخرب مجهز شده که اگر این بازی بر روی گجت شما اجرا می‌شد، حتما مشکلاتی را برای شما به همراه داشت. 
 
۳- حفاظت از اطلاعات موقعیتی و شخصی
اگر علاقمند به عکاسی با تلفن شخصی خودتان هستید و نمی‌خواهید اطلاعات موقعیتی و برخی دیگر از اطلاعات شخصی شما توسط عکس گرفته شده منتشر شود، کافیست گزینه‌های مربوط به GPS Camera را غیرفعال کنید.
 
دلیل این کار این است که وقتی شما در حال عکاسی با موبایل خود هستید، دوربین اطلاعات موقعیتی شما را توسط GPS دریافت کرده و ضمیمه تصویر می‌کند و همچنین برخی اطلاعاتی مثل نام تلفن و نوع دوربینی که با آن تصویر ثبت شده نیز همراه تصویر گرفته شده ذخیره می‌شوند.
 
این اطلاعات به راحتی قابل مشاهده است و هنگامی که شما تصاویر خود را در شبکه‌های اجتماعی منتشر می‌کنید، افراد مختلفی می‌توانند این اطلاعات را مشاهده و از آن‌ها سوء استفاده کنند. 
 
اما اگر شما تصاویری را از قبل گرفته‌اید و آن‌ها را در هیچ شبکه‌ای به اشتراک نگذاشته‌اید، قبل از این کار کافیست با نرم افزار Microsoft photo tools تمامی مشخصات شخصی خود را از روی تصویر گرفته حذف کنید و بعد اقدام به اشتراک گذاری کنید. البته شما می‌توانید بدون استفاده از نرم افزار هم این اطلاعات را از بین ببرید. 
 
برای این کار شما باید روی تصویر مورد نظر راست کلیک کرده و گزینه properties را انتخاب کنید و در زبانه Details می‌توانید این اطلاعات را مشاهده کرده و با استفاده از گزینه Remove properties and personal Information اطلاعات خود را حذف کنید. 
 
۴- وای فای و بلوتوث خود را خاموش نگه دارید.
بلوتوث و وای فای خود را در مراکز شلوغ خاموش نگه دارید، چرا که امروزه بدون آنکه شما متوجه امری شوید می‌توانند به تلفن شما نفوذ پیدا کرده و اطلاعات شما را به سرقت ببرند، البته اگر شما به هر دلیلی نمی‌خواهید بلوتوث یا وای فای خود را خاموش کنید، بهتر است از گزینه «عدم نمایش از دیگران» و یا «حالت امن» یا گزینه‌های مشابه که در بخش امنیتی تنظیمات دستگاه شما موجود است، استفاده کنید. 

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰