جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سه شنبه ۲ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2829 0 2

گزارش: اولین جلسه بیست و هشتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در ساعت 9:25 دقیقه صبح روز یکشنبه مورخ 31/1/1393 تشکیل گردید.

جلسه اول هیات مدیره دوره ۲۸ کلانون مرکز با محوریت حفظ استقلال کانونهای وکلا

گزارشی از : رضا نوروزی - وکیل دادگستری
اولین جلسه بیست و هشتمین دوره هیات مدیره کانون وکلای دادگستری مرکز در ساعت 9:25 دقیقه صبح روز یکشنبه مورخ 31/1/1393 با حضور همه اعضای اصلی و علی البدل و حضور عده ای از همکاران تشکیل گردید.
 
ابتدا آقای دکتر گودرز افتخار جهرمی بعنوان رئیس هیات نظارت بر انتخابات دوره 28 با قرائت دو سوره از قرآن مجید، به همه اعضا و حضار و همکاران تبریک گفت و تقارن این روز با روز ولادت حضرت فاطمه و روز زن و روز مادر را گرامی داشت و اظهار امیدواری نمود که در همه امور پیرو پیامبر مکرم اسلام و ائمه معصومین و حضرت فاطمه زهرا باشیم. سپس درگذشت برادر جناب آقای فرض پور را تسلیت گفت و اضافه نمود که آن مرحوم از افراد فرهنگی بود که خدمات شایانی به فرزندان این کشور کرده است.
 
افتخارجهرمی گفت که طبق ضوابط، رئیس سنی ریاست جلسه را برعهده خواهد گرفت و فردی که سن کمتری در بین اعضای اصلی دارد بعنوان منشی خواهد بود و اظهار امیدواری کرد که هیات مدیره جدید در این روز مبارک و در طول مدت مدیریت بتواند موفق باشد و خدمات شایسته ای به کانون و وکلا ارائه کند.
 
سپس سیدمحمد جندقی کرمانی پور تاریخ تولد اعضای هیات مدیره را قرائت و به عنوان رئیس سنی، اداره جلسه را بر عهده گرفت. ایشان نیز با قرائت سوره ای از قرآن مجید، سالروز ولادت جده سادات را به همکاران خانم و مخصوصاً سرکار خانم دکتر ضرابی که افتخار حضور در هیات مدیره این دوره را دارد تبریک گفت و از عدم حضور بیشتر خانمها در هیات مدیره اظهار تعجب کرد که چرا کرسی های بیشتری به ایشان اختصاص نیافته. وی درگذشت اخوی جناب فرض پور را هم تسلیت گفته و از خدمات آقای دکتر افتخار در طی دو سال گذشته و دیگر همکارانی که در هیات مدیره قبل حضور داشته اند تشکر نمود و اظهار داشت گرچه آقای دکتر افتخار این جلسه را ترک می کنند اما امیدواریم که هیات مدیره و کانون را کماکان همراهی کنند و از زحمات آقای عبداله موذنی دیگر عضو هیات نظارت بر انتخابات که در جلسه حاضر بود و سایر اعضای هیات نظارت نیز تشکر کرد. وی ورود اعضای جدید هیات مدیره را نیز تبریک و اظهار امیدواری کرد که در فضائی صمیمی ودر حد شان و منزلت هیات مدیره و بدون تنش امور به پیش برود.
 
سپس توضیحاتی در مورد ترکیب هیات رئیسه سنی و مقدمات انتخاب هیات رئیسه کانون بیان داشته و از نامزدان تصدی ریاست خواست تا آمادگی خود را اعلام کنند که با اندکی مکث، آقایان فرض پور و دکترنجفی توانا بعنوان نامزدان این سمت توسط آقای دکتر کریمی و آقای دکتر مالکی معرفی شدند. قبل از شروع به رای گیری دکتر امینی متذکر شد که این دو بزرگوار برنامه های خود را ارائه کنند.
 
دکتر شهبازی نیا نیز با تبریک سالروز ولادت حضرت فاطمه و روز زن به حضار و مخصوصاً سرکار خانم دکتر ضرابی، اظهار امیدواری کرد که در این دوره هیات مدیره بتواند گام موثری برای نهاد ارزشمند کانون و وکلا بردارد. سپس اضافه کرد همه ما با این دو بزرگوار که نامزد ریاست کانون هستند آشنائی داریم اما موضوعاتی اساسی وجود دارد که بهتر است دوستان بگویند در این موارد چه می توانند بکنند؛ زیرا رئیس هیات مدیره کانون، رهبر و پیشرو نهاد وکالت خواهد بود و نقش ارزنده ای در وضعیت این نهاد و حتی در ارتباط با تک تک وکلا و حل و فصل مسائل دارد و در تصمیم سازی هیات مدیره و ایده هائی که مطرح می شود نقش جدی خواهد داشت. از جمله در مورد ساختار اداری کانون و نیاز به تحول در آن، مشارکت وکلا در قالب کمیسیونها و مشارکت در تصمیم گیری ها بصورتیکه حضور در کمیسیونها نقشی صوری نباشد و چه باید کرد که این نقش نقشی واقعی و موثر باشد، در مورد رابطه با اتحادیه و جایگاه کانون مرکز و ضرورت اعاده نقش کانون مرکز در اتحادیه، در مورد وظیفه کانون در گسترش خدمات حقوقی و معیشت وکلا و کارآفرینی، در مورد صرف وقت بیشتر در کانون توسط رئیس منتخب بصورتیکه کار اول ایشان اداره کانون باشد و وقتشان را کاملا به این وظیفه اختصاص دهند، در مورد ادامه فعالیت وکالتی رئیس کانون و نقش اجتماعی و مدنی کانون که باید داشته باشد یا اینکه فقط نقشی صنفی ایفا کند، دوستان داوطلب توضیحاتی بدهند.
 
جندقی این نکات را مهم دانست و از اعضا خواست که آنها را مدنظر قرار دهند سپس با اطلاع از خبر درگذشت آقای دکتر رفیعی آشتیانی که سابقه عضویت در هیات مدیره را داشتند و در اواخر سال گذشته فوت کردند از حضار خواست که بپا خواسته و یک دقیقه سکوت کنند که به پیشنهاد دکتر کامیار فاتحه و صلواتی نیز قرائت شد.
 
سپس دکتر کامیار با قرائت آیات و ادعیه کوتاه و تبریک روز زن و اظهار امیدواری به پیروی از ائمه معصومین، اظهار داشت مطالب اساسی را دکتر شهبازی بیان کردند و اضافه می شود که رئیس کانون باید عصاره فضائل وکلا باشد و باید بدانیم چه فردی را به فرماندهی این نهاد بر می گزینیم؛ زیرا نگاه جامعه از این زاویه خواهد بود. رئیس کانون باید شجاع، صاحب اندیشه و نماینده واقعی وکلا  و درپی برآورده ساختن خواست وکلا باشد و در تمام کارها ابتکار عمل داشته و بردبار و صبور بوده و در حل مشکلات نهاد وکالت با توجه به بحران های پیش رو و بویژه لایحه مانع وکالت توانمند و قاطع بوده و به تصمیمات پای بند بوده و روحیه همکاری و انتقاد پذیری و انعطاف پذیری داشته و برای حفظ استقلال کانون کوشا بوده و گوش شنوا برای سخنان همکاران داشته باشد.
 
دکتر کریمی نیز با تبریک روز مادر و روز زن به همکاران و تبریک به همکارانی که در این دوره به هیات مدیره ملحق شده اند اظهار امیدواری کرد که آنچه مصلحت است رعایت و محقق شود. وی اضافه کرد که بحث تعامل با قوای سه گانه مطرح است و لازم است که بر کیفیت تعامل تاکید شود تا بتوان تاثیرگزار بود و ابزار این تعامل و تاثیرگزاری بیان شود. نباید به بهانه تعامل عقب نشینی شود و یا با اسم تعامل، استقلال را مخدوش کرد. مرزهای وکالت انعطاف پذیر است اما عقب نشینی تعامل نیست. تقابل نباید باشد و شعار نیز نباشد لذا ابزار تاثیر گزاری بیان شود.
 
دکتر مالکی با عرض ادب و احترام به همه اعضا و حضار که حضورشان باعث شفافیت است و انتظار این است که این حضور مستمر باشد، روز زن و مادر و ولادت حضرت فاطمه را تبریک گفت. و به بیان نکات تکمیلی پرداخت و به تصمیم گیران جامعه توصیه کرد که شرایط را درک کرده و یادآور شد که میراث شصت ساله استقلال کانون به شدت توسط افرادی که آگاهی از مصالح و مسائل جامعه وکالت ندارند مورد خدشه قرار گرفته و لایحه ای تهیه شده که اساس و استقلال کانون را مورد تعرض قرار داده است. وی گفت به مصلحت مردم و نظام نیست که این استقلال گرفته شود و کانون به اداره ای در زیر مجموعه قوه قضائیه تبدیل شود. حیثیت و اعتبار بین المللی آرای دادگاهها در مجامع بین المللی به دلیل عدم دادرسی منصفانه زیر سوال خواهد رفت چون حق دفاع مستقل یکی از ارکان دادرسی منصفانه است. لذا از همه همکاران و مسوولین تقاضای همکاری برای اصلاح صد در صدی لایحه داریم. وی افزود که شان وکلا به دلیل فرهنگ سازی منفی کاهش یافته که از جمله به نقش صدا و سیما و دادگستری می توان اشاره کرد. لذا برنامه رئیس کانون باید برای ارتقای جایگاه و شان وکالت و رفع محدودیتهائی که به ناحق ایجاد شده مانند بازرسی بدنی وکلا باشد. در مورد لایحه جامع وکالت چون بسیار مهم است باید دوباره تاکید شود و برنامه ها در استفاده از ظرفیت وکلا و بدنه کانونها و بحث زمان، که لایحه به دولت ارسال شده و با توجه به افزایش اختیارات رئیس قوه قضائیه، باید مدنظر باشد که در این امور ثانیه ها هم مهم هستند. هماهنگیهائی شده که از وزیر دادگستری دعوت شود و از دیگر مقامات نظیر معاونین حقوقی و پارلمانی رئیس جمهور که از وکلا هستند نیز دعوت بعمل آید و حتی این امور قبل از انتخاب هیات رئیسه صورت گیرد.
 
دکتر محمد نبی نیز با تبریک روز زن و تبریک به اعضای هیات مدیره و تسلیت مجدد به آقای فرض پور گفت: مهمترین مباحث برنامه محوری است که می تواند باعث رفع سوتفاهمات باشد و به برقراری تعامل لازم با کمک همه اعضا بیانجامد. باید استراتژی برقراری با سه قوه را داشت و تغییر و تحول هم با دادن مسوولیت و خواستن پاسخ محقق می شود. لذا استفاده از همکاران معمر و پتانسیل وکلای جوان و اندیشه های جمعی و تشکیل اتاق فکر مهم است. در عمل باید شان وکلا و خط قرمز استقلال کانون رعایت شود که این تغییرات نیاز به همدلی و همراهی دارد.
 
نادر دیوسالار حضور اعضای جدید را در هیات مدیره و زحمات اعضای سابق را گرامی داشت و تقاضا کرد که بنا بر ملاحظه اهمیت شغل وکالت و سمت ریاست کانون، هر فردی که این سمت را احراز کرد اخلاقاً ملتزم شود که در دوران مزبور از مراجعه به دادگستری احتراز نماید. در ادامه رئیس جلسه از اهدای سبد گل توسط جناب آقای کشاورز و جناب آقای دکتر شهلا به این جلسه تشکر کرد و از نامزدان ریاست خواست که به بیان دیدگاههای خود بپردازند.
 
محمد فرض پور ماچیانی بعنوان نامزد ریاست کانون مرکز  با تبریک روز زن و تشکر از اظهار لطف همکاران برای درگذشت اخویشان که موجب تسلی خاطر بود اظهار داشت: هفته ی گذشته را در تهران نبوده و برای برخی مراسم دیگر ترحیم برادرشان بازهم ناگزیر است که به  استان گیلان سفر کند و از اواسط یا اواخر هفته بعد مستمراً در تهران حضور خواهد داشت. ایشان افزود از مطالب مطروحه توسط همکاران استفاده برده و این سخنان می تواند تذکری برای رئیس آینده کانون باشد. وی با اشاره به مواضع و عملکرد خود در طول پنج دوره ای که در هیات مدیره کانون خدمت کرده و برای ششمین بار منتخب وکلا شده است افزود که در طول این مدت همه مطالبی داشتند و مواضع فکری خود را بیان کردند و کمابیش با آنها آشنا هستیم؛ اما باید توجه داشت که مدیریت کانون جمعی است و یک نفر نباید همه کارها را انجام دهد. رئیس کانون باید از پتانسیل ظاهر شدن در مجامع و محافل و ارتباط با قوای سه گانه برخوردار باشد اما خودش به تنهائی نمی تواند همه کارها را به پیش ببرد لذا باید موضوعی مصوب شود و رئیس مجری آن باشد و برای آن تلاش کند و وقت بگذارد و بداند که این امر مرتبط با کدامیک از قواست چون چاره ای جز تعامل نداریم اما تعامل به معنی انقیاد از دستورات نیست بلکه رابطه ای دوجانبه است که باید مواضع را گفت و بر آن اصرار کرد و خطرات را متذکر شد تا نظر هردو طرف تعدیل شود. ضمن اینکه کانون مرکز یک کانون است و همه پتانسیل ها در کانون مرکز نیست اما کانون مرکز بیشترین نقش را دارد و ارتباطات گسترده ای هم دارد و بهتر می تواند این نقش را ایفا کند از همه توانمندی ها و سایر کانون ها باید استفاده شود. تکرار برنامه ها ملال آور است زیرا در جریان انتخابات گفته شده اما:
 
ارتباط و تعامل می تواند برقرار شود. بخشی از عرایض در دیدار مدیران کانونها با ریاست جمهوری گفته شد و تاکید شد که عدم استقلال کانون و خدشه به آن خطرناک است. فعلا لایحه جامع وکالت مهمترین مشکل است که در این دوره از هیات مدیره به هیات وزیران رفته و باید از نو شروع کرد. آنچه قبلا تصویب شده بود و تقریبا در لایحه متعادل شده بود هرچند ایده آل نبود ولی متاسفانه به مجلس نرفت و لایحه با انتخاب دولت جدید به قوه قضائیه رفت و جرح و تعدیل شد و به نقطه صفر برگشتیم. لذا باید و می توانیم از هر طریقی ظرفیت سازی کنیم تا ظرفیتها به فعلیت برسد. با حقوقدانان مجلس جلسه ای تشکیل شود و مطالب گفته شود که عدم استقلال چه آثاری دارد، قبلا هم چنین شده و طرحی که علیه کانون بود با کسب اطلاع و بسیج همگانی و فعالیت در مجلس منتج به پس گرفتن امضاها و خروج طرح از دستور کار شد. در شرایط فعلی هم باید چنین کرد و این ظرفیت توانمندتر هم شده است. تشکیل کمیسیون پارلمانی قبلا هم مطرح بوده ولی مجلس اجازه دخالت و اظهارنظر به این کمیسیون در صحن مجلس نمی دهد اما حضورش در کمیسیونها امکانپذیر است که توضیحاتی بدهد. لذا کمیسیون باید ماموریت مخصوص داشته باشد تا با نمایندگان هماهنگی و رایزنی کند و نه فقط کانون مرکز که همه کانونها باید چنین کنند زیرا سایر کانونها در برقراری این تعامل راحتتر می توانند عمل کنند و مجمع نمایندگان استان امکان خوبی است. مثلاً در مجلس ترحیم اخوی در رشت مجمع نمایندگان استان گیلان حضور داشتند. فضا سازی و اطلاع رسانی به موقع باید باشد و به موقع از ظرفیت ها و رسانه ها استفاده شود که در گذشته هم کم و بیش بوده و می تواند تشدید شود. نکته مهم در رابطه با رئیس کانون اینکه رئیس باید وقت بگذارد و رسیدگی به پرونده های کانون به تاخیر نیفتد. از اول صبح تا ساعاتی از روز را در کانون باشد تا همه وکلا به وی دسترسی آسان داشته باشند و حتی به همه اعضای هیات مدیره. رئیس کانون نباید پرونده وکالتی بگیرد، حضور در پشت در دادگاه و احیانا نگاه بد قاضی موجب تحقیر کانون می شود. شان باید حفظ شود و رئیس کانون نباید در راهروهای دادگستری دیده شود. هماهنگی مناسبی با تک تک اعضای هیات مدیره باید داشته باشد. هماهنگ و همفکر و  و یک دل و یک جهت در سایه وحدت و اعتماد و همدلی مشکلات مرتفع می شود.
 
دکتر علی نجفی توانا بعنوان دیگر نامزد ریاست کانون با سلام و ادب به حاضرین و تبریک ایام و تسلیت مجدد به جناب فرض پور بابت درگذشت اخویشان و گرامیداشت مرحوم رفیعی آشتیانی که یک دوره سابقه همکاری مشترک در هیات مدیره را داشته اند بیان داشت: خوشبختانه دیدگاه های تخصصی و حرفه ای و داهیانه عزیزان در سوالات مطروحه نشان دهنده بینش عمیق و کاربردی هیات مدیره حاضر است و این سوالات متضمن برنامه هائی است که بدان ها اشاره شد. وی افزود رای بیش از پنجاه درصد شرکت کنندگان در انتخابات را دارد ولی قطعا نمایندگی کلیه وکلا را در هیات مدیره خواهد داشت و نگاه تشکیلاتی نداشته و فراجناحی عمل خواهد کرد. حضورش در جمع دوستان تشکل برای بهره گیری از روش های کارآمد و اصول علمی برای خدمت به کانون است. کارها جمعی است و در صورت انتخاب مجری و نماینده مصوبات هیات مدیره خواهد بود، لذا در انجام تکالیف محوله باید از توان و قوام لازم برخوردار بود.
 
کانون به عنوان نهادی مدنی باید ارتقا یابد و بسترساز تصویب قوانین باشد. مشکلات کانون به حد بحران رسیده و مسائل داخلی و مشکلات معیشتی به واکنش مردم نسبت به همکاران در مقام دفاع، تاثیر می گذارد. برخورد با وکیل در شان او نیست و از توان وکلا در نهادهای سه گانه استفاده نشده و آسیب شناسی هم صورت نگرفته لذا احساس می شود که برنامه ها باید از کلیات به جزئیات بپردازد. درباره مشکلات کانون مسائل زیادی مطرح است که بصورت احصائی بدان ها اشاره می شود و از مهمترین آنها جلب مشارکت وکلا برای اداره کانون است، اگر روش های قبلی موثر بود امروز با قهر وکلا مواجه نبودیم، این نقد نیست بلکه آسیب شناسی است، اگر لابی ها موثر بود الان این لایحه نبود. کانون باید بعنوان نهادی مدنی و مستقل باقی بماند تا مشکلات آن حل شود. در لایحه وکالت 81 مورد ایراد گرفتم که با برنامه حل خواهد شد، باید برای رفع مشکلات تلاش کرد نه اینکه باری بر قوه قضائیه افزوده شود، قوه قضا باید به کار قضات و کارمندان اهتمام کند. تجربه های گذشته را ببینیم، دوره مدیریت انتصابی تمام شده و روند حاکم نباید با سیاست های کلی نظام مغایرت داشته باشد. ضمن اینکه رئیس جمهور قول داده که استقلال را حفظ کند. اما برنامه ها: باید وقت گذاشت و برنامه ریزی کرد و صف بندی ها را دانست وگرنه حضور روزمرگی و تکرار مهم نیست، بلکه قدرت و تحکم باید وجود داشته باشد. در مورد بازرسی بدنی می توان گیت ورودی تعبیه کرد و کانون در هزینه ها مشارکت کند تا بی احترامی نباشد. کمیسیون ها باید بازسازی و ساماندهی مجدد شود، صندوق حمایت باید بازسازی شود و اداره آن برعهده وکلای مشمول صندوق باشد، شعار تحول داده و باید بدان پای بند بود، در سنوات گذشته برنامه نداشته ایم، بودجه نداشته ایم؛ لذا باید برنامه و بودجه دوساله تصویب شود، برنامه کوتاه، میان مدت و بلند مدت داشته باشیم.
 
برنامه سالاری مسوولیت پذیری را درپی خواهد داشت تا از همه ظرفیت ها بهره برد، برنامه بسترساز امتحان و حضور است. تشکیل اتاق فکر از معمرین و بویژه اعضای سابق هیات مدیره ها دیدگاه ها را بهتر می کند زیرا از خارج بهتر می شود قضاوت کرد. از ظرفیت دانشکده برای تخصصی کردن وکالت باید بهره برد و دوره های تخصصی با اعطای گواهی داشت، وضعیت معیشتی وکلا باید اصلاح شود و تلاش شود که از طریق قانونگذاری وکالت اجباری شود، دید نامناسب نسبت به وکلا ناشی از وضعیت اقتصادی است که باید اصلاح شود، بحث بازرسی و نظارت کانون ضعیف بوده و نتوانسته برخورد لازم را در مورد فعالیت غیر مجاز در تهران داشته باشد، در تعامل می توان با بهره گیری از ظرفیت ها تاثیرگزار باشیم زیرا مشکلات ناشی از سوتفاهم است نه تقابل با قوا. باید مستقل بود و تحت نظارت نه وابسته، باید با زبان مستدل و بی غرض مسائل بیان شود تا مورد پذیرش قرار گیرد. ارتباط باید با مدیریت کلان باشد. دانش افزائی وکلا باید اجرائی شود و همکاران در دوره های سه ساله شرکت کنند تا با تازه های علوم حقوقی آشنا شوند. توان دفاعی باید حراست شود و ارتقای توان دفاعی با دانش افزائی محقق می شود.
 
تمام جلسات باید علنی باشد، پرونده های صدور پروانه و نقل و انتقال باید به کمیسیونی منتخب واگذار شود و بر کار آن نظارت صورت گیرد، روابط عمومی باید تقویت شود و فردی موظف برای روابط عمومی تعیین شود تا حرف ما را به رسانه ها برساند و تعامل اطلاعاتی شایسته برقرار شود. معاضدت قضائی شکل بهتری گرفته اما نیاز به تقویت دارد تا نیازهای مردم مرتفع شود لذا نیاز به توسعه دارد.
 
حضور و غیاب اعضای هیات مدیره باید جدی باشد، مجله کانون وضعیت نامناسبی دارد و بار علمی ندارد، مطالبش نیاز به ممیزی دارد، مجله و خبرنامه باید تفاوت کند زیرا مجله انعکاس توان علمی کانون است. آثار وکلا باید توسط کانون منتشر شود تا تاثیرگزار باشد. تشکیلات اداری کانون باید بازنگری شود و سلسله مراتب مشخص گردد، سیستم باید اتوماتیک کار کند و شفافیت و سلامت بصورت عملی اجرا شود. لذا مامور به خدمت در هیات مدیره هستم چه رئیس باشم و چه نباشم. تحول باید اجرا شود، روزمرگی و تکرار جواب نیازها را نمی دهد.

پس از سخنان مزبور برای انتخاب رئیس رای گیری کتبی و مخفی به عمل آمد که از مجموع 12 رای اعضای اصلی هیات مدیره، هریک از آقایان فرض پور و نجفی توانا حائز کسب 6 رای شدند و انتخاب رئیس به دور بعدی پس از تنفس موکول شد که در ساعت 11:17 دقیقه مجددا رای گیری کتبی و مخفی انجام شد که همان نتیجه تکرار گردید و رئیس جلسه، ادامه انتخاب رئیس را به جلسه بعدی که روز سه شنبه مورخ 2/2/1393 ساعت 9 صبح تشکیل خواهد شد موکول نمود.
 
در این هنگام آقای دکتر مالکی طی سخنانی بیان داشت هر تاخیر در واقع سرعت بخشیدن به قانون افزایش اختیار رئیس قوه قضائیه برای ارسال لایحه جامع به مجلس است. وضعیت فعلی بحرانی است اگر منفعل عمل شود استقلال کانون سلب می شود و کانون به سازمان تبدیل می گردد لذا باید اولاً فراخوان عمومی به وکلا داد و از تک تک ایشان خواسته شود تا به نقد و بررسی لایحه پرداخته و نتیجه را به کانون ارسال کنند ثانیاً کمیسیون دفاع از استقلال کانون تشکیل و فعال شود تا با نظارت هیات مدیره از افراد تاثیرگزار بهره بگیرد ثالثا از مقامات موثر برای حضور در کانون دعوت شود و بخواهیم که نقطه نظرات کانون و وکلا را اعمال کنند. لذا تقاضا دارم که این سه مورد به رای گذاشته شود.
در این باره نقطه نظرات پراکنده و کوتاه و بعضا مستند به مقررات توسط اعضای اصلی و علی البدل صورت گرفت و ضمن موافقت با کلیات موضوع مقرر شد:
 
- فراخوان از وکلا موکول به تهیه و انتشار آخرین نسخه از لایحه ارسالی به دولت باشد.
- دعوت از مقامات پس از انتخاب و استقرار هیات رئیسه بررسی و انجام شود.
 - کمیته پیگیری لایحه مرکب از آقایان مالکی، کریمی، فرض پور، محمدنبی و علیزاده طباطبائی تشکیل و از خدمات همه اعضای هیات مدیره و وکلا نیز استفاده گردد.
 
در خاتمه جلسه آقای دکتر شهبازی نیا تاکید کردند که دعوت از مقامات امری خوب و موثر است منتها باید هدفمند و با دقت باشد تا نتیجه بخش باشد. ایشان نحوه ی اقدامات پراکنده از سوی اتحادیه، کانون مرکز، سایر کانونها و برخی از وکلا را نقد کرده و اظهار داشتند که از دیدار با رئیس جمهور کمترین بهره نصیب وکلا شد و انعکاسی هم در رسانه ها نداشت و آنچه که منعکس شد در سایت شخصی رئیس جمهور بود و نه رسانه ی نهاد ریاست جمهوری. لذا باید با دقت این امر بررسی و انجام شود. جلسه در ساعت 12:12 خاتمه یافت و جلسه بعدی بصورت علنی در ساعت 9 روز سه شنبه مورخ 2/2/1393 برای انتخاب هیات رئیسه تشکیل خواهد شد.
 

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰