جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
شنبه ۱۶ بهمن ۱۳۹۵ 2900 0 1

رییس سازمان ثبت اسناد از اجرای طرح های شبکه شمیم به مناسبت دهه فجر خبر داد

اجرای طرح‌های شبکه شمیم و حذف امضای دستی کلید خورد

رییس سازمان ثبت اسناد از اجرای طرح های شبکه شمیم به مناسبت دهه فجر خبر داد و گفت: حذف امضای دستی کلید خورد. احمد تویسرکانی در نشست خبری با بیان اینکه سازمان ثبت یکی از سازمان های قدیمی در کشور است،گفت : با توجه به این مسئله،سازمان ثبت نیازمند ارتقای دقت، سلامت اداری و فراگیر کردن و در دسترس عموم قرار دادن خدمات به شیوه آسان، نیازمند بود. وی افزود: سازمان ثبت پیشگام تحولات اداری در کشور بود.سازمانی قدیمی که به سرعت متحول شده و هر روز هم در حال ارتقای خدمات رسانی هستیم.
 
رییس سازمان ثبت اسناد از آغاز به کار برخی از طرح های مهم همزمان با دهه فجر خبر داد. تویسرکانی با اشاره به اجرای طرح کاداستر در اعلب شهرها گفت: یکی از تکالیفی که سازمان مکلف بود،ایجاد شبکه ملی برای تعیین موقعیت مالکیت های دولت و مردم بود. وی  افزود: این کار بسیار مهم که صد کشور پیشرفته از ان بهره مند هستند،در حال حاضر رر کشور اجرامی شود. بیش از ۵۰۰کاربر آمادگی بهره برداری از این شبکه را دارند و طرف ۵دقیقه امکان موقعیت سنجی وجود دارد.
 
معاون رییس قوه قضائیه با تاکید بر اینکه این تکنیک،تکنیک به روز در دنیا است،گفت : از امروز به شکل جامع و کامل  شبکه موقعیت یابی یکپارچه مالکیت ها که به اختصار شبکه شمیم نام دارد، قابل بهره برداری خواهد بود. رییس سازمان ثبت اسناد تصریح کرد: به شکل متمرکز مراکز قابل پایش است و امیدواریم بتوانیم طرح کاداستر را در همه مناطق از جمله جزایر تعیین موقعیت کنیم.
 
حذف امضای دستی از دفترخانه‌ها 
وی در خصوص طرح امضای الکترونیک گفت: امروز خوشبختانه حذف امضای دستی را نیز خواهیم داشت. تویسرکانی با بیان اینکه یکی از کارهای دفترخانه ها گواهی امضا بود  ، گفت: به موجب قانون سوابق مربوط به امضای گواهی شده باید به طور دستی و چاپی در دفترخانه ها ثبت می شد که امروز و با  اجرای طرح جدید،سیستم سازمان فعال خواهد شد و گواهی امضا الکترونیک ثبت می شود.  وی افزود: دقت در کار، جستجوی در سوابق و احراز هویت از جمله منافع اجرای این طرح است.در بانک های نرم افزاری،کلیه سوابق و اسناد ثبت می شود.
 
افتتاح ساختمان های جدید ادارات ثبت در کشور
معاون رییس قوه قضائیه با اشاره به اینکه ساختمان های ادارات ثبت در کشور فرسوده است،گفت: در نه نقطه ساختمان هایی احداث شده است که هم اکنون و به صورت برخط و همزمان با ایام دهه فجر ساختمان جدید ادره ثبت در منطقه تهرانپارس،در استان زنجان اداره ثبت منطقه یک این استان،ساختمان ناحیه یک در سنندج،ناحیه سه در استان اهواز،ساختمان ناحیه دو در آدربایحان غربی و ساختمان هایی در قم،اراک و کیش افتتاح می شود.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰