شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه ۴ اسفند ۱۳۹۵ 2487 0 1

دستیار رییس جمهور در حقوق شهروندی گفت: امید است که با ورود وکلای جدید به عرصه وکالت تعداد 15 میلیون پرونده کاهش یابد.

دستیار رییس جمهور :

استقلال وکلا حفظ شود

دستیار رییس جمهور در حقوق شهروندی گفت: امید است که با ورود وکلای جدید به عرصه وکالت تعداد 15 میلیون پرونده کاهش یابد. الهام امین زاده در همایش نقش و تاثیر مرکز امور وکلا و کارشناسان قوه قضاییه در حوزه وکالت گفت:  امروز تعدادی از وکلای مسوول و با تقوا و آشنا به وکالت به جامعه معرفی می‌شوند و خوشحالیم که از سوی قوه قضاییه بحث تکریم شان مطرح می شود.
 
وی با اشاره به لایحه وکالت اظهار کرد: لایحه وکالت زمانی که در معاونت حقوقی بودم مطرح بود و  50 ساعت آنرا بررسی و مطالعه کردیم تا با  تمام دغدغه هایی که داشتیم  لایحه ای تنطیم شود که جامع باشد. وی افزود: در جلسات صحن علنی هیات دولت تک تک مواد لایحه وکالت مورد بررسی قرار گرفت و  مدنظرمان  بود که با همه دغدغه ها وکلا مصون بمانند و استقلال آنها حفظ شود.
 
وی افزود: ما این لایحه را به مجلس فرستادیم البته قوه قضاییه هم لایحه ای را خودش فرستاده بود که  در نهایت لایحه دولت روی میز قرار گرفت و قرار شد بررسی شود، اما یکی از آسیب ها این است که لایحه ای که مدتی مسکوت می ماند متوقف می شود و جا دارد این لایحه که زحمات زیادی هم برای آن کشیدیم به نتیجه برسد و جامعه وکالت با قانون به روز وکالت کنند.
 
امین زاده افزود: ان‌شاء الله با وکلای جدید این تعداد پرونده ها که  15 میلیون پرونده است  کاهش یابد. وی افزود: قرار نیست در اثر ناآگاهی مردم ما، وکلا ارتزاق کنند لذا  اگر مردم بدانند که در هر خرید و فروش و در هر اجازه ای با یک وکیل دلسوز و مسئول مشورت کنند آثار  قضایی آن کاهش می یابد.  15 میلیون پرونده یعنی 15 ضربدر 4 که خانواده چهار نفره را درگیر می کند لذا بیاییم با حضور  وکلا امنیت اقتصادی جامعه را عملی کنیم.
 
دستیار رییس جمهور در حقوق شهروندی تصریح کرد: کانون وکلا برای برخورد با وکیل متخلف مانع ما نشدو این نشان می دهد که چقدر دغدغه شهروندان را دارند. من در خراسان رضوی با وکلایی برخورد کردم که بی نظیر بودند. این وکلای مشهدی در داخل زندان به زندانیان  کمک می کردند و اطلاعات می دادند و افرادی را از اعدام نجات  دادند.من خواهش کردم که خدمات مناسب وکالتی با حداقل قیمت به آنها بدهیم که روسای کانون های وکلا پاسخ ما را دادند که هر ساله چقدر خدمت حقوقی می دهیم .
 
امین زاده در پایان گفت: بیمه وکالت را پیگیری کردم در زمانی که معاونت حقوقی بودم ، بسیار مهم است  و باید مدنظر قرار گیرد و وکالت خانواده  نیز یکی دیگر از موضوعاتی است که نیاز به فرهنگسازی دارد.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰