جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۶ 1711 0 1

در سال گذشته محصولات آرایشی و بهداشتی و به‌ طور کلی کالاهای موضوع سلامت و همچنین پوشاک بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داد

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی اعلام کرد

محصولات آرایشی و بهداشتی در صدر کالاهای قاچاق در سال 95

مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی گفت: در سال گذشته محصولات آرایشی و بهداشتی و به‌ طور کلی کالاهای موضوع سلامت و همچنین پوشاک بیشترین میزان قاچاق را به خود اختصاص داد. عبدالمجید اجتهادی در جمع خبرنگاران در پاسخ به این سئوال که آیا خودروهای لوکس قاچاق تعیین تکلیف شدند یا خیر؟ گفت: تعزیرات در این خصوص حکم قطعی صادر کرده و طبق قانون هم، حکم تعزیرات لازم الاجراست و به هر حال باید اجرا شود.
 
وی افزود: حکم تعزیرات در خصوص این خودروها، ضبط کالاها به نفع دولت است و طبق آیین نامه دولت نمی‌تواند این خودروها را در بازار بفروشد و شرایط خاصی دارد که در تدارک برای صادرات‌شان هستند. اجتهادی در پاسخ به این سئوال که پیش‌تر برخی گمانه‌زنی‌ها مبنی بر واگذاری این خودروها به سازمان‌ها و نهادهای دولتی مطرح بود،  گفت: من این موضوع را نشنیده‌ام و در قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز و آیین‌نامه اجرایی آن چنین چیزی وجود ندارد.
 
این مقام مسئول در سازمان تعزیرات حکومتی در پاسخ به سئوالی درباره وضعیت مبارزه با قاچاق در سه ماهه گذشته از سال 96 با توجه به تاکیدات مقام معظم رهبری در این زمینه گفت: واقعا بحث مبارزه با قاچاق روز به روز جدی تر می‌شود، به طوری که جدیت در مبارزه، هماهنگی در بین دستگاه‌ها و تشکیل پرونده‌های کلان به شدت در حال پیگیری است و ادامه دارد.
 
به گفته اجتهادی هم اکنون روند خوبی در مبارزه با قاچاق وجود دارد و در آینده نزدیک تعداد پرونده‌های مهمی منتهی به صدور حکم شده که اطلاع‌رسانی‌ می‌شود. مدیرکل مبارزه با قاچاق کالا و ارز تعزیرات حکومتی درباره اینکه کدام کالاها در صدر قاچاق قرار دارند، گفت: در سال 95 محصولات آرایشی و بهداشتی و به طور کلی کالاهای موضوع سلامت و همچنین پوشاک بیشترین میزان قاچاق را داشت.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰