جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
شنبه ۲۱ مرداد ۱۳۹۶ 2597 0 2

دیدگاه بهمن کشاورز درباره حضور«لعیا جنیدی» در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری

«لعیا جنیدی» در معاونت حقوقی ریاست‌جمهوری

رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گفت: کمترین خاصیت حضور دکتر جنیدی، قانونگرایی و اجرای قانون و تعصب در اجرای قانون در سطوح مختلف خواهد بود و باعث می شود دولتمردان زمان انجام امور خود به وجود و لزوم اجرای قانون توجه داشته باشند.
 
بهمن کشاورز در گفت‌وگو با ایسنا، با بیان اینکه از سال‌ها پیش خدمت سرکار خانم دکتر جنیدی ارادت داشته و دارم گفت: دکتر جنیدی را در نقش استاد دانشگاه، وکیل دادگستری، داور، مدیر کل حقوقی دانشگاه تهران دیده و شناخته‌ام. گفتنی است ایشان در همه این سمت‌ها موفق، سختکوش و دقیق بوده‌اند.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران عنوان کرد: آنچه مسلم است این است که حضور حقوقدانان به ویژه وکلای حرفه‌ای که در عین حال در امور نظری نیز فعالیت داشته و صاحب نظر باشند می تواند در همه شئون مفید و اثرگذار باشد. وی ادامه داد: کمترین خاصیت این انتخاب این است که قانونگرایی و اجرای قانون و تعصب در اجرای قانون را در سطوح مختلف توسعه می‌دهد و باعث می شود دولتمردان زمان انجام امور خود به وجود و لزوم اجرای قانون توجه د اشته باشند.
 
کشاورز خاطرنشان کرد: بدیهی است حضور سرکار خانم دکتر جنیدی در معاونت حقوقی ریاست جمهوری در جمیع مواردی که مربوط به انجام وظایف این معاونت است، تاثیرگذار و مفید خواهد بود. همچنین وقتی دولت - یعنی جایی که لوایح قانونی از آنجا عازم مجلس می‌شود - از حضور حقوقدان برجسته و حرفه‌ای نظیر ایشان برخوردار باشد، آثار آن در قانون گذاری و همینطور اجرای بعدی قوانین تثبیت شده، موثر خواهد بود.
 
رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با بیان اینکه گمان می کنم حضور دکتر جنیدی ثمرات و برکات را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: چیزی که به یاد دارم این است که در مجلسی که خاطرم نیست به چه مناسبتی بود استاد مرحوم دکتر کاتوزیان - استاد همه ما - از ایشان تجلیل بسیار کرد و توجه داشته باشیم که بذل عنایت مرحوم کاتوزیان به فردی مطمئنا چیزی بیش از تمجید و توجه افراد عادی  است، به ویژه آنجا که بحث حقوقدان و حقوق مطرح باشد. وی در پایان با بیان اینکه شخصا به نتایج مثبت حضور دکتر جنیدی در مقام معاونت ریاست جمهوری بسیار خوشبین هستم، عنوان کرد: در نهایت برای ایشان آرزوی موفقیت دارم.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰