پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ 3122 0 2

یک حقوق‌دان: درگذشت استاد کاتوزیان حفره‌ای را در حقوق به وجود آورد که به این زودی جبران‌پذیر نیست.

یک حقوقدان: فقدان دکتر کاتوزیان به این زودی جبران‌پذیر نیست

/ مراسم یادبود استاد کاتوزیان در کانون مرکز/

یک حقوق‌دان گفت: درگذشت استاد کاتوزیان حفره‌ای را در حقوق به وجود آورد که به این زودی جبران‌پذیر نیست.
 
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، امیر حسین‌آبادی در مراسم یادبود استاد ناصر کاتوزیان که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد با بیان اینکه حفره‌ای که از فوت استاد کاتوزیان به وجود آمده پرشدنی نیست گفت، تنها با همت شاگردان آن بزرگوار این حفره پر می‌شود: استاد کاتوزیان علاقه خاصی به کانون وکلا داشتند و استقلال کانون وکلای دادگستری از حساسیت برای ایشان گذشته و به تعصب تبدیل شده بود.
 
حسین‌آبادی با ذکر خاطره‌ای از استاد کاتوزیان ادامه داد: در جشن استقلال کانون وکلای دادگستری که استاد حضور داشتند وی به رد صلاحیت داوطلبان هیات مدیره کانون مرکز انتقاد کرده و گفتند که این رد صلاحیت‌ها جای اعتراض دارد و شما باید متحد باشید. اکنون این سخن استاد به وصیت تبدیل شده است و ما باید همواره متحد باشیم.
 
حسین‌آبادی یادآور شد: قبل از انقلاب و نیز بعد از انقلاب آثار ارزشمندی از استاد کاتوزیان باقی مانده و پیش‌نویس قانون اساسی که به قلم ایشان بود یکی از آثاری است که نمی توان آن را نادیده گرفت.
 
وی با اشاره به اخراج استاد کاتوزیان از دانشگاه گفت:‌ اخراج استاد کاتوزیان از دانشگاه یکی از ظلم‌هایی بود که به وی شد و در آن زمان تعدادی از اساتید از جمله وی را خانه‌نشین کردند اما ناگفته نماند که پربارترین دوران عمر استاد کاتوزیان در آن زمان بود و آثار و تالیفات زیادی را در آن دوران نوشت. از جمله کتاب عقود معین که کتاب برگزیده سال شد.
 
این حقوقدان در پایان با بیان اینکه استاد از میان ما رفت و ما باید آرمان دکتر کاتوزیان را که عدالت است اجرا کنیم گفت:‌ اساتید بنویسند، وکلا عدالت را بخواهند و قضات نیز قضاوت را اجرا کنند.
 
در ادامه این مراسم، سید محمد هاشمی استاد دانشگاه و حقوقدان با بیان اینکه مقدمه علم حقوق را در خدمت دکتر کاتوزیان فراگرفتم، گفت: هرچه از دکتر کاتوزیان تعریف کنم کفایت نمی‌کند در واقع دکتر کاتوزیان زنده است و نام نیک ایشان جاودان است.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰