جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۳ 2935 0 2

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که دکتر کاتوزیان یکی از موثرترین چهره‌های اثرگذار در علم حقوق ایران بوده است.

نجفی توانا: استاد کاتوزیان از موثرترین چهره‌های اثرگذار در علم حقوق بود

/ مراسم یادبود استاد کاتوزیان در کانون مرکز/

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز گفت که دکتر کاتوزیان یکی از موثرترین چهره‌های اثرگذار در علم حقوق ایران بوده است.
 
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی نجفی توانا در مراسم یابود دکتر ناصر کاتوزیان که در کانون وکلای دادگستری مرکز برگزار شد ضمن تسلیت فقدان اسوه علم حقوق استاد کاتوزیان گفت:‌ دکتر کاتوزیان نمرده و زنده است. وی همانند بسیاری از چهره‌های حقوق اثری بر جای گذاشته که با فقدان وی کماکان تا جایی‌که جامعه بشریت باقی است، پابرجا است و آن هم تحقیق در علم حقوق است.
 
وی با بیان اینکه نگاه استاد کاتوزیان در رشته حقوق همچنان باقی است ادامه داد: در واقع استاد کاتوزیان از موثرترین چهره‌های اثرگذار در علم حقوق در ایران است و وی یکی از بهترین‌هاست.
 
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به اینکه استاد کاتوزیان بیش از 400 اثر از خود باقی گذاشته است ادامه داد: هرکدام از آثار استاد کاتوزیان حرف جدیدی دارد و من افتخار می‌کنم که در دوره دانشجویی و کارآموزی شاگرد وی بودم و در هر کجا که مشکلی داشتم به استاد کاتوزیان مراجعه می‌کردم.
 
نجفی توانا با برشمردن ویژگی‌های استاد کاتوزیان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های استاد کاتوزیان رعایت تمام شئون در تمام زندگیشان بود و با وجود اینکه دکتر کاتوزیان زیاد وکالت نکرده بودند اما وکالت را به ما آموخت و ما باید از قانون دفاع کنیم همان‌گونه که استاد کاتوزیان به ما آموخت.
 
وی افزود: ویژگی دیگر استاد کاتوزیان سلامتی‌اش بود و استاد در شغل معلمی و وکالت سلامت را در چارچوب قانون رعایت می‌کرد. همچنین استاد در دفاع از حق مستحکم بود و به زور و زر نه می‌گفت.
 
نجفی توانا با بیان اینکه هرکلام استاد کاتوزیان آموزنده بود و وی الگوی رفتار همه ما تلقی می‌شد گفت:‌ استاد کاتوزیان از دست ما رفته است اما از دست نرفته است زیرا زنده است و هرجا که استاد کاتوزیان بیشتر شناخته شود ماندنی‌تر است.
 
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با بیان اینکه نقش کاتوزیان در عدالت قضایی ماندنی است خاطرنشان کرد: وی در چارچوب قانون به ما آموخت که از عدالت دفاع کنیم حتی اگر بخواهیم هزینه بپردازیم. امیدوارم که خداوند روح آن مرحوم را قرین آمرزش کند.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰