جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۷ دی ۱۳۹۴ 2517 0 1

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: اگر الزامات قانونگذار در بودجه سال 95 در خصوص اجرای قانون کاداستر رعایت شود، کمتر از موعد پنج ساله این مهم را انجام می دهیم.

با امضای الکترونیک، جعل‌ هویت و اسناد کاهش یافت

احمد تویسرکانی شب گذشته در همایش روز اسناد رسمی با حضور در جمع خبرنگاران گفت: برای اجرای کاداستر شهری اقدامات جدی انجام دادیم، اما مهم کاداستر جامع کشور است. وی با بیان اینکه قانون کاداستر جامع از ابتدای امسال اجرایی شد، ادامه داد: طبق این قانون ظرف پنج سال باید کاداستر جامع کشور انجام و هرسال نیز گزارشی ارائه شود.
 
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور به مشکل بودجه برای اجرای کاداستر در سال 94 اشاره کرد و گفت: اگرچه ردیف‌های بودجه سال 94 مبتنی بر قانون کاداستر تنظیم نشد، اما توانستیم نسبت به تکالیف خود عمل کنیم. وی تصریح کرد: اگر به آن دسته از الزامات قانونگذار در بودجه سال 95 درخصوص اجرای کاداستر رعایت شود، کمتر از موعد پنج ساله میتوانیم این مهم را انجام دهیم.
 
تویسرکانی درباره معضل زمین خواری و اقدامات در این زمینه، گفت: احداث بنا و در حقیقت صدور سند مالکیت اعیانی مبتنی بر پروانه ساختمان نقشه تفکیکی است که باید به امضای شهرداری ها برسد. وی ادامه داد: هیچ اعیانی نخواهید دید که تایید شهرداری را نداشته باشد و یا اینکه با تخریب ساختمان بعد از ساخت و ساز مواجه شود.
 
رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در خصوص ثبت آنی اظهار کرد: با امضای الکترونیک و ثبت آنی و ذخیره سازی، با کاهش هزینه های ناشی از تخلفات، جعل‌های هویت و اسناد مواجه شدیم که خوشبختانه بخش عمده ای از فرایند امضای الکترونیک انجام شده است. تویسرکانی افزود: 10 میلیون کاغذ نگارش سنتی با ثبت الکترونیک به شیوه مدرن تبدیل شد.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰