چهارشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳
جمعه ۱۶ مرداد ۱۳۹۴ 2229 0 1

رئیس سازمان زندان‌ها: جلساتی را در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم که چه راه‌حل‌های قانونی می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری زندان کمک کند.

اظهارات رئیس سازمان زندان‌ها پیرامون کاهش جمعیت کیفری

رئیس سازمان زندان‌ها در رابطه با کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها، گفت: جلساتی را در رابطه با این موضوع برگزار کرده‌ایم و در حال بررسی این موضوع هستیم که چه راه‌حل‌های قانونی می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری زندان کمک کند. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر در حاشیه مراسم گرامیداشت روز حقوق بشر اسلامی با حضور در جمع خبرنگاران درباره آخرین جزئیات طرح دستبند و پابند الکترونیکی، گفت: طرح‌های پایلوت مربوط به این دو طرح دارای اشکالاتی بود که پس از مشخص شدن و رفع شدن آنها، در همین راستا تفاهم‌نامه‌ای بین سازمان زندان‌ها و معاونت فناوری اطلاعات قوه قضائیه منعقد شد و جلساتی نیز در همین راستا برگزار و تا همین روزها نهایی می‌شود.
 
وی ادامه داد: امیدواریم با حل مشکلات مربوط به این طرح چه از نظر زیرساختی و چه از نظر اعتباری شاهد کاهش جمعیت کیفری باشیم که این موضوع هم مورد تأکید مقام معظم رهبری و هم رئیس قوه قضائیه بوده است.
 
رئیس سازمان زندان‌ها اظهار کرد: در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها برنامه‌هایی را دنبال می‌کنیم و در آینده آنها را اعلام خواهیم کرد. اولویت‌های ما برای این موضوع بعد از هفته قوه قضائیه مشخص شد و جلساتی را نیز برگزار کردیم که چه راه‌حل‌های قانونی می‌تواند به کاهش جمعیت کیفری زندان کمک کند.
 
جهانگیر تصریح کرد: در حال بررسی ظرفیت‌های مدیریتی و قانونی در قوه قضائیه و سازمان زندان‌ها هستیم و با جلساتی که در این راستا برگزار می‌شود امیدواریم تا حداکثر دو ماه آینده نتایج این جلسات را منتشر کنیم و بگوییم که در راستای کاهش جمعیت کیفری زندان‌ها چه تدابیری اتخاذ شده است.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰