پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۳۰ فروردین ۱۳۹۴ 2273 0 2

رییس سازمان زندان‌ها در جمع اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان زندان ها، با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در توسعه سلامت اداری، صیانت از کارکنان را از وظایف مدیریت عنوان کرد.

رئیس سازمان زندان‌ها مطرح کرد

پیشگیری از تخلفات احتمالی با ارائه آموزش‌های لازم

رییس سازمان زندان‌ها در جمع اعضای هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان زندان ها، با تاکید بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در توسعه سلامت اداری، صیانت از کارکنان را از وظایف مدیریت عنوان کرد.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اصغر جهانگیر رئیس سازمان زندان ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور در مراسم تحلیف اعضای جدید هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان سازمان با اشاره به نقش هیات های رسیدگی به تخلفات اداری در صیانت از نیروی انسانی سازمان گفت : کارکنان سازمان زندان ها به دلیل ماموریت ها و نگهداری از مجرمین و افراد معارض قانون در معرض انواع تهدیدها و آسیب ها هستند و مهمترین وظیفه هیات های رسیدگی به تخلفات توسعه اقدامات پیشگیرانه و مراقبت از همکاران است.
 
وی نقش آموزش را در پیشگیری از وقوع تخلفات احتمالی مهم خواند و گفت: هیات های تخلفات وقتی می توانند به طور منصفانه و دقیق به مسائل و تخلفات رسیدگی نمایند که قبلاً آموزش های لازم در سازمان به کارکنان ارائه شده باشد و اگر اینگونه نبود قطعا سازمان نیز در برخی از تخلفات کارکنان مقصر خواهد بود.
 
جهانگیر با اشاره به ضرورت فرهنگ سازی در سازمان ها گفت: در کنار امر آموزش، فرهنگ سازی نیز از جایگاه مهمی برخوردار است چرا که نقش کنترل های درونی از هر کنترل دیگری پررنگ تر است و باید تلاش کنیم تا ارزش های متعالی موجود در احکام دینی را در همه کارکنان نهادینه نماییم.
 
رئیس دفتر بازرسی ویژه قوه قضاییه در ادامه افزود: هیات های رسیدگی به تخلفات اداری کارمندان در مقام داوری و صدور رای هستند پس باید با دوری از منافع فردی و با در نظر گرفتن تاثیرات اجتماعی آرای خویش، با رعایت تمامی ضوابط قانونی و در نظر گرفتن ابعاد مختلف موضوع به صدور حکم بپردازند و در این راه باید سعی شود تمام هیات ها با وحدت رویه و همکاری متقابل موجب هم افزایی و توسعه سلامت اداری گردند.
 
این مقام ارشد قضایی با تاکید مجدد بر نقش آموزش و فرهنگ سازی در صیانت از کارکنان گفت: یکی از مهمترین وظایف مدیریت هر سازمانی صیانت از کارکنان است که باید برای آن برنامه ریزی های لازم صورت بگیرد و توصیه من این است که ضمن قاطعیت در رسیدگی به پرونده ها و رعایت جوانب قانونی، در برخورد با پرونده ها، با مبنا قرار دادن فرهنگ گذشت، میزان را وضعیت فعلی افراد قرار دهیم.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰