سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چهارشنبه ۸ بهمن ۱۳۹۳ 2172 0 2

سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز از آغاز طرح جمع‌آوری البسه قاچاق و پاک سازی شهرستان فردیس از لباس تاناکورا خبر داد.

سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز اعلام کرد

آغاز طرح جمع‌آوری البسه قاچاق در البرز

سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز از آغاز طرح جمع‌آوری البسه قاچاق و پاک سازی شهرستان فردیس از لباس تاناکورا خبر داد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، علی‌اکبر مختاری سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز افزود: روز گذشته با همکاری نیروی انتظامی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و گمرک جمهوری اسلامی ایران برای اجرای مصوبه کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز استان البرز اقدام شد که 5 واحد متخلف در شهرستان فردیس شناسایی و تعطیل شدند.
 
وی در مورد دلیل جمع آوری پوشاک تاناکورا گفت: پوشاک تاناکورا بر اساس قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز کالای مجاز مشروط است و برای ورود به کشور ملزم به گرفتن تائیدیه از وزارت بهداشت است که با توجه به اینکه این کالاها غیربهداشتی و دست دوم هستند هرگز تائیدیه بهداشت برای آنها صادر نمی شد و یقینا جز کالاهای قاچاق هستند.
 
سرپرست تعزیرات حکومتی استان البرز در مورد وضعیت واحدهای متخلف گفت: مهرماه سال جاری با فروشندگان این کالاها اتمام حجت کردیم و به آنها مهلت دادیم تا تغییر شغل بدهند که متاسفانه برخی این موضوع را جدی نگرفتند. اکنون شهرستان فردیس با پلمپ و تعطیلی 5 واحد فروش البسه تاناکورا از البسه دست دوم پاک سازی شده و 3 نفر از متخلفان بازداشت شدند که با قرار وثیقه تا تکمیل پرونده آزاد شدند.
 
وی اظهار کرد: رئیس شعبه بررسی کننده پرونده این متخلفان در انتظار تعیین ارزش ریالی کالاهای مکشوفه از سوی گمرک جمهوری اسلامی برای صدور رای پرونده است.
 
مختاری در پاسخ به این سوال که این طرح چه زمانی در سطح استان اجرایی می شود، گفت: تیم های نظارتی با هدف شناسایی و جمع آوری مراکز عرضه کالای قاچاق و غیر بهداشتی در استان فعال شده و در حال برنامه ریزی هستیم تا تمام لباس های تاناکورا را از سطح استان جمع‌آوری کنیم و فاز بعدی این طرح در خود شهر کرج اجرایی خواهد شد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰