سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ 2021 0 1

با تصمیم مجلس،‌ هرگونه معاونت و مشارکت در تخلفات مالیاتی توسط حسابرسان و یا کارکنان بانک‌ها مشمول مجازات می‌شود.

با تصویب مجلس؛

مرتکبین جرایم مالیاتی مجازات می‌شوند

با تصمیم مجلس،‌ هرگونه معاونت و مشارکت در تخلفات مالیاتی توسط حسابرسان و یا کارکنان بانک‌ها مشمول مجازات می‌شود. به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، طبق لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم، هرگونه عدم گزارش تخلفات مالیاتی به معنی مباشرت در جرم شامل مجازات می‌شود.
 
در جریان رسیدگی به لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم و در چارچوب ماده 275 این لایحه نمایندگان مصوب کردند چنانچه هر یک از حسابداران، حسابرسان و همچنین موسسات حسابرسی، ماموران مالیاتی و کارکنان بانک‌ها و موسسات مالی و اعتباری در ارتکاب جرم مالیاتی معاونت نمایند و یا تخلفات صورت گرفته را گزارش نکنند به حداقل مجازات مباشرت در جرم محکوم می‌شوند و مجازات معاونت سایر اشخاص طبق قانون مجازات اسلامی تعیین می‌گردد.
 
ارتکاب جرایم مالیاتی برای شش ماه تا دو سال مشمول مجازات می‌شود
طبق ماده 275 لایحه اصلاح قانون مالیات‌های مستقیم نیز ارتکاب جرایم مالیاتی توسط اشخاص حقوقی برای مدت شش ماه تا دو سال مشمول مجازات می‌شود.
 
نمایندگان مصوب کردند چنانچه اشخاص حقوقی مرتکب هر یک از جرایم مالیاتی شوند برای مدت شش ماه تا دو سال به یکی از مجازات‌های زیر یعنی ممنوعیت از یک یا چند فعالیت شغلی و ممنوعیت از اصدار برخی از اسناد تجاری می‌شوند.
 
همچنین در تبصره این بند آمده است: مسئولیت کیفری شخص حقوقی مانع از مسئولیت کیفری شخص حقیقی مرتکب جرم نمی‌باشد.
کلمات کلیدی
سایر موارد پیشنهادی وکیل 360:

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰