جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲ مهر ۱۳۹۳ 2337 0 1

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، فرهنگ‌سازی برای خرید کالای داخلی و رقابت واحدهای تولیدی با یکدیگر را دو راهکار کاهش قاچاق برشمرد.

راهکارهای کاهش قاچاق کالا از نظر یک مقام تعزیراتی

مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی، فرهنگ‌سازی برای خرید کالای داخلی و رقابت واحدهای تولیدی با یکدیگر را دو راهکار کاهش قاچاق برشمرد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، محمد اقوامی اظهار کرد: اکنون اداره کل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی در بخش‌های وصولی و مدت زمان رسیدگی به پرونده‌ها در سطح کشور دارای رتبه نخست است، چون به محض صدور گزارش تحقیقات محلی، صدور حکم و اجرا در مدت کوتاهی صورت می‌گیرد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی افزود: یکی از عواملی که تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی را در رتبه نخست قرار داده، تسریع در رسیدگی به پرونده‌ها با توجه به حجم بسیار بالای آنهاست.
 
اقوامی تصریح کرد: معمولا نوع تخلفات رویدادی در استان‌های مرکزی همانند سمنان با نوع تخلفات در آذربایجان غربی بسیار متفاوت است، چون بیشتر تخلفات در سمنان در حوزه‌های کالا، خدمات، بهداشت و به ویژه در صنعت انجام می‌گیرد، به این دلیل که این استان از نظر صنعت دارای شهرک‌های صنعتی درجه یک کشوری است.
 
وی بیان کرد: در آذربایجان غربی علاوه بر این که به پرونده‌های کیفی توجه بسیاری می‌شود، با توجه به مرزی بودن برخی شهرستان‌ها، در واحدهای صنفی بیشتر به بحث قاچاق توجه می‌شود. اقوامی اظهار کرد: در آذربایجان غربی ماهانه 2 هزار فقره پرونده مطرح می‌شود.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی آذربایجان غربی تصریح کرد: چند راهکار برای کاهش این اقدامات وجود دارد که نخستین آن فرهنگ سازی است و حتی مقام معظم رهبری نیز تاکید بسیاری بر آن داشته و خواستار خرید کالاهای داخلی هستند؛ بنابراین فرهنگ خرید کالای داخلی باید از خود مردم آغاز شود.
 
اقوامی افزود: رقابت واحدهای تولیدی با یکدیگر نیز دومین عاملی است که می‌تواند کمک بسیاری در کاهش قاچاق کند و در این رابطه باید واحدهای تولیدی به منظور تولید، کیفیت کالاهای خود را افزایش داده تا رضایت مردم جلب شود و از سوی دیگر سودجویی از دیگر عواملی است که در افزایش قاچاق تاثیر بسیاری دارد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰