جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۴ مرداد ۱۳۹۳ 2402 0 1

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: هشت قاضی متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند.

8 قاضی متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند

... سخنگوی قوه قضاییه گفت: هشت قاضی متخلف تحت تعقیب قرار گرفتند. به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام محسنی اژه‌ای در نشست خبری روز دوشنبه در این باره افزود: از اولویت‌های قوه قضاییه در نیمه دوم سال 92 و همچنین سال 93 برخورد با افراد متخلف در قوه قضاییه بوده است که در این راستا در این اواخر 8 قاضی تحت تعقیب قرار گرفتند و از این تعداد سه نفر محکوم شدند که البته پرونده آن‌ها در مرحله تجدیدنظر خواهی است و هنوز حکمشان قطعی نشده است.
 
وی گفت: برای سه نفر دیگر کیفرخواست صادر شده و پرونده دو نفر دیگر هنوز تکمیل نشده است. محسنی اژه‌ای همچنین گفت که در این زمینه 12 نفر از وکلای متخلف نیز تحت تعقیب قرار گرفتند که از این تعداد 10 نفر محکوم شده و پرونده دو نفر دیگر در حال رسیدگی است.
 
وی گفت: چند نفر از سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم در این راستا بازداشت و محاکمه شدند و تعدادی در حال محاکمه هستند. سخنگوی قوه قضاییه همچنین از دستگیری افرادی که از طریق شبکه‌های ماهواره‌ای به ایجاد اختلاف بین مسلمانان می‌پرداختند خبر داد و گفت: با این افراد در چند استان برخورد شد. تعدادی از اعضای آن‌ها بازداشت و دفاتر آن‌ها پلمپ شد.
 
محسنی اژه‌ای در بخش دیگری از صحبت‌های خود نسبت به ضرورت هوشیاری مردم در برابر کلاهبرداری‌ها هشدار داد و گفت: اخیرا به موردی برخورد کردم که جا دارد مردم نسبت به آن توجه داشته باشند و آن این است که برخی افراد که ادعا می‌کنند ذی نفوذ هستند به محکومین می‌گویند اموالتان را به من صلح کنید، من از نفوذم استفاده می‌کنم، اموال را به دست می‌آورم و بعدا بخشی از آن‌ها را برمی‌دارم.
 
وی افزود: برخی افراد الان می‌آیند اموال مشکوک و حتی توقیف شده را از این طریق می‌گیرند و دست به کلاهبرداری می زنند. سخنگوی قوه قضاییه همچنین در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا گزارش تحقیق و تفحص از خودروسازان به قوه قضاییه ارسال شده است گفت:‌ این گزارش به قوه قضاییه نرسیده است.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰