جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲ مرداد ۱۳۹۳ 2375 0 1

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه از راه‌اندازی مراکز خدمات الکترونیک قضایی در تمام مراکز استان‌ها تا پایان پاییز 93 خبر داد.

راه‌اندازی مراکز خدمات الکترونیک قضایی تا پایان پاییز 93

معاون رییس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه از راه‌اندازی مراکز خدمات الکترونیک قضایی در تمام مراکز استان‌ها تا پایان پاییز 93 خبر داد. سیامک رفعتی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، درباره‌ آخرین وضعیت ایجاد مراکز خدمات الکترونیکی قضایی اظهار کرد:‌ در تهران همه‌ دادخواست‌ها راه‌اندازی شده است و در حال حاضر 50 دفتر در تهران در حال فعالیت هستند و طبق برنامه‌هایمان قرار است تعداد دفاتر در تهران را به 80 دفتر برسانیم.
 
وی ادامه داد:‌ در این رابطه فراخوانی برای تصدی‌ این دفاتر انجام شده و افرادی که واجد شرایط بودند انتخاب شدند و ما در حال بررسی و جمع آوری مدارک آنها هستیم. در تمام مراکز استان‌ها نیز افراد واجد شرایط تعیین شدند و در حال بررسی صلاحیت و مدارک این افراد هستیم.
 
معاون رئیس مرکز آمار و فناوری قوه قضاییه خاطرنشان کرد: طبق برنامه و زمان بندی ما، تا پایان پاییز 93 دفاتر خدمات الکترونیک قضایی در تمام مراکز استان‌ها راه‌اندازی خواهد شد.
 
رفعتی در رابطه با سامانه‌ سخا (سامانه خد‌مات الکترونیک قضایی) گفت: یک قسمت این سامانه مربوط به توسعه محل کاربری است که در حال انجام است و یک قسمت دیگر مربوط به امکانات و موارد الکترونیکی است که قرار است به سامانه اضافه شود که این موضوع در حال بررسی است.
وی با بیان این که در حال بررسی پروژه وکلا هستیم، گفت: در این پروژه توسط ثبت نامی که در این مراکز انجام می‌شود وکلا معرفی می‌شوند و افرادی که مورد تایید ما قرار بگیرند از دفاتر خودشان می‌توانند به متن دادخواست و موارد این چنینی دسترسی داشته باشند.
 
معاون رئیس مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه در رابطه با سامانه تناد (تحلیل و نقد‌ آرای د‌اد‌گستری‌ها و د‌یوان عالی کشور) افزود: این سامانه از نظر طراحی و تحلیل کارهایش انجام شده و در حال تقویت سامانه هستیم.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰