پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۵ خرداد ۱۳۹۳ 1299 0 1

کارآموزان قضایی به منظور آشنایی با فعالیت‌های کانون اصلاح و تربیت تهران، از این کانون بازدید کردند.

بازدید کارآموزان قضایی از کانون اصلاح و تربیت تهران

به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، هاشمی معاون بازپروری کانون اصلاح و تربیت تهران به بیان اقداماتی که در بخش پذیرش و تشخیص انجام می‌شود پرداخت و افزود: از جمله برنامه‌هایی که در این بخش جهت مددجویان انجام می شود آموزش مسایل حقوق شهروندی، رعایت بهداشت فردی، تشکیل پرونده شخصیتی، اطلاع رسانی در خصوص قوانین مجموعه، آموزش در مورد بیماری‌های پرخطر، آموزش مهارتهای زندگی، ارائه خدمات معاضدت قضایی است.
 
هاشمی به رسالت اصلی کانون که همانا آموزش، اصلاح و تربیت مددجویان است، اشاره کرد و ادامه داد: در کانون اصلاح و تربیت تهران آموزش کلاسیک در کلیه مقاطع تحصیلی و آموزش فنی و حرفه ای در رشته های مختلف زیر نظر آموزش و پرورش و اداره فنی و حرفه ای استان تهران برگزار می شود و از مددجویان پس از گذراندن دوره‌های آموزشی ، آزمون به‌عمل می آید و گواهینامه هایی که هیچ‌گونه نامی از کانون اصلاح و تربیت در آن قید نشده، برای آنان صادر می‌شود.
 
معاون بازپروری کانون همچنین به فعالیت مددجویان در زمینه‌های هنری، ورزشی از قبیل فوتسال، والیبال، کشتی، تئاتر، موسیقی و ... اشاره کرد و به بیان این موضوع که چگونه این اقدامات می‌تواند در توانمندسازی و بازپروری مددجویان تاثیرگذار باشد پرداخت.
 
هاشمی معاون بازپروری کانون اصلاح و تربیت تهران به مجازات‌های اجتماعی جایگزین حبس اشاره داشته و انواع مجازات‌های جایگزین حبس را آموختن یک فن و حرفه، حبس کوتاه مدت پنجشنبه و جمعه برای دانش آموزان، حبس در منزل، ارائه خدمات عام المنفعه بر شمرده و بیان کرد: این آرائ قضایی تاکنون برای تعدادی از مددجویان صادر شده است و آنان از صدور چنین احکام و اعمال مجازات‌هایی ابراز رضایت داشتند و اظهار می‌کردند که عدالت در مورد آنان به اجرا گذاشته شده است.
 
وی اظهار کرد: حبس آثار مخرب خود را بر روح و روان کودک و نوجوان خواهد گذاشت و همیشه نمی توان نتیجه آن را اصلاح و تربیت فرد بزهکار و بازگشت سعادتمندانه این فرد به جامعه و زندگی دانست.
 
وی گفت: جرائم ارتکابی کودکان و نوجوانان، سازمان یافته و طبق طرح و برنامه‌ریزی قبلی نیست؛ زیرا در هنگام ارتکاب جرم به عواقب آن نمی‌اندیشند.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰