جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2305 0 2

ابطال کمیته‌ها و کمیسیون‌های غیرقانونی در شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.

از سوی سازمان بازرسی انجام شد

ابلاغ ابطال کمیته‌ها و کمیسیون‌های غیرقانونی در شهرداری‌های سراسر کشور

ابطال کمیته‌ها و کمیسیون‌های غیرقانونی در شهرداری‌های سراسر کشور ابلاغ شد.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در بازرسی یکی از شهرداری‌های استان سمنان ملاحظه شد کمیته‌ای تحت عنوان کمیته تطبیق - متشکل از شهردار و تعداد هفت نفر از معاونان و کارشناسان شهرداری - تشکیل و این کمیته در پاسخ به درخواست‌های شهروندان از شهرداری، پیرامون موضوعات مختلف مالی، فنی، شهرسازی و ...، اظهارنظر و اتخاذ تصمیم می‌کند که بعضاً مصوبات آن غیرقانونی، تبعیض‌آمیز و سلیقه‌ای بوده و موجبات نارضایتی شهروندان را فراهم آورده است.
 
مراتب پس از تشکیل پرونده جایگاه قانونی کمیته تطبیق در شهرداری مورد نظر مورد رسیدگی واقع و نهایتاً بدلیل عدم پیش‌بینی کمیته موصوف در قوانین، با پیگیری انجام شده و ابلاغ شورای اسلامی شهر کمیته مذکور منحل گردید.
 
از آنجایی‌که وجود کمیته‌هایی با عناوینی مشابه یا متفاوت از جمله کمیته پیشنهادات، کمیته حل و فصل و... در سایر شهرداری‌های سطح کشور وجود داشته، مراتب به سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های وزارت کشور اعلام، که سازمان مذکور طی بخشنامه‌ای موضوع ابطال کلیه کمیسیون‌ها و کمیته‌های تصمیم‌گیر غیرقانونی در شهرداری‌ها را به معاونین عمرانی استانداری‌های سراسر کشور ابلاغ کرد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰