جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۴ آذر ۱۳۹۲ 2848 0 2

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: مجازات‌های جایگزین حبس، رویکردی جدید در فعالیت‌های اصلاح و تربیت بوده که باید آن را عملی کرد.

مجازات‌های جایگزین حبس؛ فرصت زندگی دوباره برای مجرمان

مدیرکل زندان‌های ایلام گفت: مجازات‌های جایگزین حبس، رویکردی جدید در فعالیت‌های اصلاح و تربیت بوده که باید آن را عملی کرد. سیدمحمد موسوی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، افزود: بکارگیری چنین روش‌هایی علاوه بر این که فرصت دوباره‌ای به مجرمان برای بازگشت به زندگی می‌دهد، الگو و روش صحیح برخورد با مجرمانی که قابلیت بازگشت سریع به جامعه دارند را نیز فراهم می‌کند.
 
وی با بیان اینکه در میان تمام مجرمان، اطفال و نوجوانان به لحاظ شرایط سنی و آینده‌ای که در پیش رو دارند، از وضعیت حساس‌تری برخوردار هستند، افزود: به عقیده بسیاری از روانشناسان و حقوقدانان این مهم نیازمند توجه ویژه دستگاه‌های قضایی، اجرایی و نیز اعمال راهکارهای جدید از جمله استفاده از مجازات جایگزین حبس برای مجرمان است.
 
موسوی ادامه داد: حبس به عنوان یک مجازات از نظر افراد جامعه بسیار سنگین، غیرقابل تحمل از نظر عرفی و روانی است و فردی که محکوم به حبس می‌شود از نظر افراد جامعه اگر بگوییم که یک انسان منفور نیست حداقل به عنوان یک فرد سالم و مثبت به وی نگاه نمی‌شود که البته این نظر عامه مردم است.
 
مدیرکل زندان‌های استان ایلام با تاکید بر اینکه مجازات‌های جایگزین یک مکانیسم و ابزار مناسب است که در قوانین نیز از اهمیت خوبی برخوردار است، تصریح کرد: ما می‌توانیم با توجه به شخصیت فرد مجرم آنها را بکار بگیریم.
 
وی یکی از فواید مهم مجازات‌های جایگزین حبس را از دست ندادن شغل مجرم دانست و اضافه کرد: این مهم موجب جلوگیری از نابود شدن شخصیت مجرم شده و از لحاظ حقوقی مجازت‌های جایگزین حبس موجب کاهش جرایم در سطح جامعه می‌شود.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰