سه شنبه ۴ اردیبهشت ۱۴۰۳
شنبه ۴ آبان ۱۳۹۲ 2496 0 1

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور: در حال حاضر در زندان‌ها بالغ بر 70 رشته‌ فنی و حرفه‌ای در سطوح مختلف به زندانیان آموزش داده می‌شود که این آموزش گامی در جهت اصلاح رفتار آن‌ها و آماده کردن‌شان برای ورود مجدد به جامعه است.

رییس سازمان زندان‌ها خبر داد:

آموزش 70 رشته‌ فنی و حرفه‌ای به زندانیان

رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور گفت: در حال حاضر در زندان‌ها بالغ بر 70 رشته‌ فنی و حرفه‌ای در سطوح مختلف به زندانیان آموزش داده می‌شود که این آموزش گامی در جهت اصلاح رفتار آن‌ها و آماده کردن‌شان برای ورود مجدد به جامعه است. غلامحسین اسماعیلی در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در مورد حرفه‌آموزی زندانیان، اظهار کرد: ارزیابی‌های ما حکایت از آن دارد که یکی از علل مهم بزهکاری افراد و سوق داده شدن آن‌ها به سمت اعمال مجرمانه، نداشتن توان و ظرفیت برای انجام کار مثبت و نبودن شرایط کار برای آن‌ها در جامعه است که ما وظیفه داریم تا آنجایی که امکان‌پذیر است این خلاءها را پر کنیم.
 
رییس سازمان زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی کشور خاطرنشان کرد: برای پر کردن این خلاء متناسب با نیاز زندانیان برنامه‌ریزی می‌کنیم؛ به عنوان مثال برخی از زندانیان نیازمند آموزش سوادآموزی، برخی نیازمند آموزه‌های دینی و برخی دیگر نیازمند آموزش‌های فنی و حرفه‌ای هستند تا در آینده بتوانند از این آموزش‌ها برای امرار معاش استفاده کنند.
 
اسماعیلی تصریح کرد: پر کردن اوقات فراغت از دیگر دلایل حرفه‌آموزی به زندانیان است. در حال حاضر در زندان‌ها بالغ بر 70 رشته‌ فنی و حرفه‌ای به زندانیان آموزش داده می‌شود و زندانیان متناسب با سلایق خودشان در برنامه‌های حرفه‌آموزی شرکت می‌کنند. وی در مورد حمایت نکردن اقشار جامعه از کالاهایی که مددجویان تهیه می‌کنند، گفت: این موضوع نیازمند فرهنگ‌سازی است. در ارتباط با زندان و زندانی باید در ابعاد مختلف اطلاع رسانی صحیح صورت گیرد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰