جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۴ مهر ۱۳۹۲ 2523 0 3

شورای نگهبان نظر خود را درباره چند مصوبه از جمله لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اعلام کرد.

اعلام‌نظر شورای نگهبان درباره چند مصوبه مجلس

شورای نگهبان نظر خود را درباره چند مصوبه از جمله لایحه حمایت از کودکان بی‌سرپرست و بدسرپرست اعلام کرد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، شورای نگهبان لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست را با توجه به اصلاحات انجام شده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی ندانست.
 
شورای نگهبان در این باره اعلام کرده است: لایحه حمایت از کودکان و نوجوانان بی‌سرپرست و بدسرپرست که با اصلاحاتی در جلسه مورخ سی و یکم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1392/07/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
 
طرح اصلاح تبصره (2) ماده (39) قانون جامع ایثارگران مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد
طرح اصلاح تبصره (2) ماده (39) قانون جامع خدمات‎رسانی به ایثارگران مصوب جلسه مورخ سوم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و دو مجلس شورای اسلامی در جلسه مورخ 1392/07/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
 
اصلاح اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد
اصلاح اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها مصوب جلسه مورخ دهم شهریورماه یکهزار و سیصد و نود و دو هیات وزیران، در جلسه مورخ 1392/07/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت که مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
 
تذکر:
- تاریخ تصویب اساسنامه سازمان هدفمندسازی یارانه‌ها، موضوع تصویب‌نامه شماره 101975/ت 44252 ه مورخ 1389/4/27 بوده که اشتباهاً 1389/5/27 ذکر شده که باید اصلاح شود.
 
طرح تمدید اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد
طرح تمدید مهلت اجرای آزمایشی قانون اصلاح قانون بیمه اجباری مسوولیت مدنی دارندگان وسایل نقلیه موتوری زمینی در مقابل شخص ثالث که با اصلاحاتی در جلسه مورخ دوم مهرماه یکهزار و سیصد و نود و دو به تصویب مجلس شورای اسلامی رسیده است؛ در جلسه مورخ 1392/07/10 شورای نگهبان مورد بحث و بررسی قرار گرفت و با توجه به اصلاحات به عمل آمده مغایر با موازین شرع و قانون اساسی شناخته نشد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰