جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۳ شهریور ۱۳۹۲ 2569 0 2

معاون قضایی رییس کل دادگستری مازندران گفت: اجرای به موقع حکم اثربازدارندگی در جامعه خواهد داشت.  

اجرای به موقع حکم اثربازدارندگی دارد

معاون قضایی رییس کل دادگستری مازندران گفت: اجرای به موقع حکم اثربازدارندگی در جامعه خواهد داشت. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه مازندران حجت‌الاسلام والمسلمین موسوی‌ها در مراسم تودیع و معارفه دادستان دادسرای عمومی و انقلاب شهرستان جویبار با تاکید بر اجرای به موقع احکام صادره اظهار کرد: چنانچه احکام صادره به موقع اجرا شوند، قطعا اثر بازدارندگی در جامعه خواهد داشت.
 
وی با اشاره به اهمیت نقش دادستان در جامعه خاطرنشان کرد: دادستان نه تنها حافظ حقوق شاکی و جامعه است، بلکه حافظ حقوق متهم نیز می‌باشد تا مبادا حقی از وی ضایع شود و در صورت بی گناهی متهم تبرئه و از وی اعاده حیثیت شود.
 
معاون قضایی رییس کل دادگستری مازندران با تاکید بر رعایت اصول اخلاقی و حسن خلق با ارباب رجوع تصریح کرد: اخلاق اسلامی به انسان عظمت می‌بخشد و به فرموده پیامبر اکرم(ص) هدف از بعثت کامل نمودن فضایل اخلاقی از سوی ایشان عنوان می‌شود.
 
دادستان جدید جویبار نیز در این مراسم اجرای قانون و تحقق عدالت را از وظایف قوه قضاییه برشمرد و گفت: قاضی همیشه به تنهایی نمی‌تواند حقایق را کشف کند و نهادهایی همچون پزشکی قانونی، کارشناسان رسمی دادگستری و راهنمایی و رانندگی به عنوان بازوی قاضی به وی در کشف حقایق کمک می‌کنند.
 
شعبان‌نیا افزود: دستگاه قضا به معنای عام و دادستانی به معنای خاص باید امنیت را در جامعه به وجود بیاورد و در این راستا نهادهای نظامی و انتظامی باید یاریگر دستگاه قضا در برقراری امنیت باشند.
 
در این مراسم از زحمات نوروزی، دادستان پیشین شهرستان جویبار قدردانی و شعبان‌نیا به عنوان دادستان جدید این شهرستان معرفی شد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰