پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۱ شهریور ۱۳۹۲ 2978 0 2

پایان پرونده قدیمی ترین زندانی زن: اولیای دم رضایت دادند

اولیای دم رضایت دادند

پایان پرونده قدیمی ترین زندانی زن

قدیمی ترین زندانی زن ایران پس از 20 سال سرانجام با رضایت اولیای دم آزاد می شود. به گزارش خبرنگار مهر، صبح امروز یکشنبه 10 شهریور ماه جاری دور جدید محاکمه قدیمی ترین زندانی زن به نام فاطمه مطیع در شعبه 106 دادگاه عمومی - جزایی شهر ری برگزار شد.
 
در ابتدای این جلسه فاطمه همچنان بر بیگناهی خود اصرار کرد و گفت: من مرتکب قتل نشده ام. در ادامه نیز اولیای دم مقتول 20 سال پس از این جنایت اعلام کردند با دریافت دیه حاضر به اعلام گذشت هستند.
 
عبدالصمد خرمشاهی وکیل قدیمی ترین زندانی زن پس از این جلسه به خبرنگار مهر گفت: با اعلام گذشت اولیای دم و در حالی که موکلم همچنان بر بیگناهی اصرار دارد ظرف چند روز آینده دیه مقتول از ستاد دیه کشور و کمک خیرین پرداخت می شود و فاطمه مطیع از زندان آزاد خواهد شد. وی افزود: با رضایت اولیای دم موضوع رسیدگی به اتهام از جنبه عمومی جرم مطرح است که با توجه به 20 سال زندانی بودن موکلم او پس از پرداخت دیه آزاد خواهد شد.
 
خرمشاهی ادامه داد: موکلم توانایی پرداخت دیه را ندارد و امیدواریم با کمک ستاد دیه هرچه زودتر دیه پرداخت و فاطمه بعد از 20 سال زندانی بودن به خانه برگردد. فاطمه مطیع نیز پس از این جلسه به خبرنگار مهر گفت: در طول این 20 سال در زندان خیلی سختی کشیدم و در حالی که بر بیگناهی خود اصرار داشتم چند بار برای من حکم قصاص صادر شد که در دیوان عالی کشور لغو شد.
 
وی با ابراز خوشحالی از مشخص شدن وضعیتش گفت: دلم برای خانه و زندگی در بیرون از زندان تنگ شده است. فاطمه متهم است تیر ماه سال 72 دوست همسرش به نام مجید را به قتل رسانده است.
 
فاطمه – 53 ساله – که مقتول آخرین بار به خانه او رفته بود پس از دستگیری لب به اعتراف گشود و گفت ، مجید را با خوراندن دوغ مسموم به سم گیاهی به قتل رسانده است. در پی اعتراف های متهم، کارشناسان پزشکی قانونی نیز پس از کالبد شکافی و آزمایش های سم شناسی، علت مرگ را استفاده از سم گیاهی اعلام کردند.
 
چند تن از اعضای خانواده و بستگان متهم نیز در تحقیقات قضایی، علیه او شهادت دادند. این در حالی بود که متهم در جلسات بازجویی منکر قتل شد و خود را بیگناه خواند. فاطمه در جلسه دادگاه نیز قتل را انکار کرد و گفت که از ماجرای مرگ مجید چیزی نمی‌داند. او ادعا کرد: وقتی ماموران سراغ من و همسرم آمدند شوهرم از من خواست اعتراف کنم. او گفت که برایم رضایت می‌گیرد ولی این کار را نکرد و حالا می‌خواهم واقعیت را بگویم، من در این قتل بی‌گناه هستم.
 
در ادامه فاطمه هشت بار به قصاص محکوم شد و یک بار هم از اتهام قتل تبرئه شد که تمام احکام در دیوان عالی کشور نقض شد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰