شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
شنبه ۹ شهریور ۱۳۹۲ 2516 0 1

معاون قضایی رییس کل و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان مازندران با تاکید بر تعامل مطلوب بین دادسرا و دادگاه، گفت: سیاست جنایی واحد باید در دادسرا و دادگاه وجود داشته باشد.

ضرورت وجود سیاست جنایی واحد در دادسرا و دادگاه

معاون قضایی رییس کل و سرپرست دادگاه‌های تجدید نظر استان مازندران با تاکید بر تعامل مطلوب بین دادسرا و دادگاه، گفت: سیاست جنایی واحد باید در دادسرا و دادگاه وجود داشته باشد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا) منطقه مازندران حجت الاسلام والمسلمین موسوی‌ها در مراسم معارفه و تودیع دادستان دادسرای عمومی و انقلاب چالوس با اشاره به این‌که «تمام زحمات دادسرا در دادگاه نمود پیدا می‌کند»، اظهار کرد: اگر سیاست جنایی واحد در دادسرا و دادگاه وجود داشته باشد، این امر به نتیجه مطلوب منجر خواهد شد.
 
وی با تاکید بر این‌که «تخصص، در هر کاری لازم و ضروری است»، خاطرنشان کرد: همه به ویژه قضات - با توجه به پیچیده شدن جرایم - باید دانش قضایی خود را به روز نمایند و کسی در کار خود موفق است که از آخرین دستاوردهای علمی بی‌بهره نباشد. محسنی بندپی، دادستان پیشین چالوس نیز در این مراسم به ارائه گزارشی از دادسرای عمومی و انقلاب چالوس در مدت مدیریت خود پرداخت و گفت: از سال 1377 تا پایان سال 1391 تعداد پرونده‌های وارده به دادسرا 34 هزارو 320 فقره و تعداد پرونده‌های مختومه نیز 33 هزارو 318 فقره بود. در حال حاضر آخرین موجودی دادسرا نیز1276 فقره پرونده می‌باشد.
 
وی افزود: همچنین طی این مدت، تعداد پرونده‌های وارده به اجرای احکام کیفری 14 هزارو671 فقره و تعداد پرونده‌های مختومه 12 هزارو655 فقره بود. موجودی اجرای احکام نیز در حال حاضر تعداد 2680 فقره پرونده می‌باشد.
 
شیخ عباسی، دادستان جدید چالوس نیز در این مراسم با اشاره به اصل 156 قانون اساسی، محورهای بحث خود را عینیت بخشیدن به بندهای این اصل بویژه در بخش پیشگیری از وقوع جرم عنوان کرد و گفت: 70 درصد افرادی که به دادسرا مراجعه می نمایند متضرر از جرم می‌باشند و یا اصلا در مقوله مجرمانه دخالتی ندارند و تنها 30 درصد مراحعه کنندگان به داسرا مجرم هستند که با رعایت اصول اخلاقی و حفظ حقوق شهروندی باید به بهترین نحو با ارباب رجوع برخورد گردد.
 
در پایان مراسم از زحمات محسنی بندپی، دادستان پیشین چالوس قدردانی و شیخ عباسی به عنوان دادستان جدید چالوس معرفی شد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰