پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۶ شهریور ۱۳۹۲ 2536 0 3

اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه خطاب به اشخاصی که معاملات خود را از طریق شبکه مجازی (اینترنت) انجام می‌دهند، هشدار داد.

هشدار در مورد کلاهبرداری اینترنتی از تجار ایرانی

اداره کل امور بین‌الملل قوه قضاییه خطاب به اشخاصی که معاملات خود را از طریق شبکه مجازی (اینترنت) انجام می‌دهند، هشدار داد. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، اخیرا تعداد قابل توجهی از تجار ایرانی از هک شدن رایانامه‌های خود توسط هکرهای حرفه‌ای بین‌المللی و پرداخت مبالغی به حساب‌هایی که توسط هکرها معرفی شده بود، خبر داده‌اند.
 
این تجار عنوان کرده‌اند که هنگام نامه نگاری اینترنتی با طرف‌های کاری خود، شماره حساب هایی از سوی آن‌ها اعلام و از آنها خواسته شده است نسبت به واریز مبالغ خرید به آن حساب‌ها اقدام نمایند ولی زمانی‌که خریداران ایرانی با فروشندگان خارجی تماس می گیرند متوجه می شوند که شماره حساب های اعلام شده متعلق به فرشندگان خارجی مورد نظر نبوده و آنها قربانی جرائم اینترنتی شد‌ه‌اند.
 
اداره کل امور بین الملل قوه قضاییه از تجار ایرانی درخواست کرده است که قبل از واریز پول به شماره حساب‌های اعلام شده در رایانامه به نحوی از تعلق شماره حساب به صاحب کالا اطمینان حاصل کنند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰