پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۴ شهریور ۱۳۹۲ 2254 0 1

سخنگوی کمیسیون اصل نود: سازمان ثبت و اسناد از اجرای احکام دیوان عدالت اداری خودداری می‌کند و اگر در این مورد توضیح ندهد و در كمتر از یك ماه مدارك و اسنادش را ارائه نكند از این سازمان به قوه قضائیه شكایت می كنیم.

اولتيماتوم كميسيون اصل 90 به سازمان ثبت

سخنگوی کمیسیون اصل نود از ورود این کمیسیون به تخلفات سازمان ثبت و اسناد کشور خبرداد و گفت: سازمان ثبت و اسناد از اجرای احکام دیوان عدالت اداری خودداری می‌کند و اگر در این مورد توضیح ندهد و در كمتر از یك ماه مدارك و اسنادش را ارائه نكند از این سازمان به قوه قضائیه شكایت می كنیم.

مصطفی افضلی فرد در گفتگو با خبرنگار مهر از  ورود کمیسیون اصل نود به پرونده عدم اجرای احکام دیوان عدالت اداری از سوی سازمان ثبت و اسناد خبر داد و گفت: تعدادی از مردم از عملکرد سازمان ثبت اسناد و املاك كشور به دیوان عدالت شکایت کرده اند و دیوان عدالت به نفع این متقاضیان حکم صادر کرده است به همین دلیل این سازمان باید طبق قانون، احکام را اجرا کند اما متاسفانه از اجرای این حکم خودداری می کند. بر اساس حکم دیوان باید تعدادی از دفاتر اسناد به شهرستان‌ها منتقل شود اما سازمان اسناد با آنها تبعیض آمیز برخورد می‌کند.
 
سخنگوی کمیسیون اصل نود قانون اساسی با تاکید براینکه مسئولان سازمان ثبت و اسناد باید پاسخگوی این اقدام در نقل و انتقالات باشد، ادامه داد: متاسفانه سازمان اسناد احکامی که دیوان عالی ودیوان عدالت اداری صادر کرده را اجرا نمی‌کند از این رو کمیسیون اصل نود با واصل شدن درخواست برای رسیدگی به این موضوع در حال بررسی این موضوع  است.
 
این عضو كمیسیون اصل 90 مجلس گفت: البته مسئولان سازمان ثبت گفته اند برای قاضی جزئیات مساله مشخص نبوده است این در حالی است كه گفته ثبتی ها قابل قبول نیست چون در شان قاضی دیوان نیست به جزئیات وارد شود. بنده خودم با رئیس سازمان ثبت اسناد صحبت داشتم و آنها باید در كمتر از یكماه دیگر پاسخ سوالات كمیسیون را بدهند و در غیر این صورت كمیسیون اصل 90 از سازمان ثبت به قوه قضائیه شكایت خواهد كرد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰