جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۱۰ مرداد ۱۳۹۲ 1983 0 3

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: ناآگاهی‌های حقوقی مردم، بار محاکم قضایی را سنگین کرده است.

ناآگاهی‌های حقوقی مردم، بار محاکم قضایی را افزایش داده است

رییس کل دادگستری استان گلستان گفت: ناآگاهی‌های حقوقی مردم، بار محاکم قضایی را سنگین کرده است. به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) احمد فاضلیان، گفت: اغلب پرونده‌های حقوقی که در محاکم استان تشکیل می‌شوند ریشه در ناآگاهی مردم به قانون، قواعد و مقررات دارد و این امر مشکلات زیادی را برای خود فرد و دستگاه قضایی ایجاد می‌کند.
 
رییس کل دادگستری استان گلستان با اشاره به گستردگی و پیچیدگی‌های حقوقی، ادامه داد: مردم باید در فعالیت‌های اقتصادی، معاملات و قراردادها از کمک فکری و مشورتی کارشناسان حقوقی استفاده کنند.
 
وی با بیان این که قطعا هزینه‌ای که در بخش مشاوره حقوقی خواهد شد کمتر از هزینه‌ای است که مردم بعدها به دلیل کلاهبرداری و سوءاستفاده باید متحمل شوند، بیان کرد: متاسفانه مردم زمانی که گرفتار شدند به سراغ دستگاه قضایی می‌آیند و توقع دارند در کوتاهترین زمان ممکن پرونده آن‌ها از راهی که مد نظر خودشان است منتج به نتیجه شود.
 
این مقام قضایی گفت: برای مشاوره حقوقی به مردم، واحدهای ارشاد و معاضدت قضایی در همه دادسراها و دادگستری‌های استان فعال هستند و به صورت رایگان خدمات می‌دهند. اگر مشورت با کارشناسان حقوقی در بین مردم نهادینه شود، بخش زیادی از بار محاکم استان کاسته خواهد شد.
 
وی یادآور شد: سالانه بیش از 200 هزار پرونده، وارد محاکم قضایی استان گلستان می‌شود.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰