پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۵ 2148 0 2

با حضور معاون حقوق بشر وزیر دادگستری 8 کلینیک حقوق شهروندی در استان گیلان افتتاح شد.

افتتاح 8 کلینیک حقوق شهروندی در استان گیلان

به گزارش ایسنا، در جریان سفر محمود عباسی معاون حقوق بشر و امور بین‏‌الملل وزیر دادگستری به استان گیلان، 8 کلینیک حقوق شهروندی در این استان افتتاح و مورد بهره‏‌برداری قرار گرفت. وی هنگام افتتاح این کلینک‌ها که با حضور برخی مدیران محلی برگزار شد در سخنانی هدف از راه اندازی این کلینیک ها را دسترسی آسان مردم به مشاوران حقوقی و روانشناسی و مددکاران اجتماعی عنوان کرد و گفت: آموزش و ترویج حقوق شهروندی و نهادینه کردن آن در متن اجتماع نقش و تأثیر به سزایی در پیشگیری از ناهنجاری‌های اجتماعی دارد. حقوق شهروندی نگاه دوسویه حق و تکلیف را در ذات خود دارد و در جامعه مدنی هدف حقوق شهروندی تبدیل شهروند ذیحق به شهروند مسئول است.
 
عباسی ادامه داد: پایه و اساس حقوق شهروندی در ادبیات دینی ما حق الناس است و در اهمیت آن همین نکته ما را بس که یک فصل از قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به موضوع حقوق ملت و حقوق شهروندی اختصاص یافته است. هدف حقوق شهروندی قانونگرایی، پیشگیری از تخلفات و ناهنجاری های اجتماعی، صیانت از حقوق مردم و مدیریت آسیب‏های اجتماعی و ترویج تفکر شهروند ذیحق به شهروند مسئول است.
 
وی یکی از راهکارهای اساسی برای تحقق حقوق شهروندی را راه‌اندازی کلینیک‌های حقوق شهروندی عنوان کرد و گفت: مردم باید برای مدیریت مشکلات خود دسترسی آسان به مشاورانی داشته باشند که به راحتی بتوانند از خدمات آنان بهره گیرند؛ به همین دلیل کلینیک های حقوق شهروندی در سرای محلات تشکیل می شود. این کلینیک‌ها باید به‌تدریج مجهز به سایت و تجهیزاتی شوند که مردم در هر شرایطی بتوانند از خدمات شبانه روزی آنان بهره مند شوند. اینکه می گوئیم کلینیک از آن جهت است که در این کلینیک ها ارائه کنندگان خدمات نگاه بهداشت اجتماعی و سلامت محور دارند به آسیب های اجتماعی و افرادی که حقوقشان تضییع شده مانند زنان، کودکان، افراد بی سرپرست ، ایتام، معلولان.
منبع
ایسنا
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰