شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۵ مهر ۱۳۹۵ 2376 0 2

در سال جدید بیش از ۵۰ درصد جذب شدگان دانشجویان جدید الورود کارشناسی از میان رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری هستند

رییس دانشگاه علوم قضایی اعلام کرد

جذب رتبه‌های برتر کنکور ۹۵ در دانشگاه علوم قضایی

رییس دانشگاه علوم قضایی گفت: دانشگاه علوم قضایی در سال‌های اخیر سیاست نخبه گزینی در کنار تعهد دینی و اخلاقی و ارتقاء کیفی و علمی دانشگاه را یکی از راهبردهای اصلی خود قرار داده است و در این راستا از یک سو اقدام به جذب اساتید جوان، نخبه و متعهد و از سوی دیگر اقدام به جذب دانشجویان رتبه ‌های برتر کنکور سراسری کرده است.
 
به گزارش ایسنا، دکتر شریعت باقری گفت: در سال جدید بیش از ۵۰ درصد جذب شدگان دانشجویان جدید الورود کارشناسی از میان رتبه‌های دو رقمی کنکور سراسری هستند. وی افزود: برای تربیت علمی و فرهنگی دانشجویان علاوه بر دروس علمی مصوب برنامه‌های فرهنگی مدونی در این دانشگاه ارائه می‌شود.
 
رئیس دانشگاه علوم قضایی بیان کرد: برنامه‌های علمی، برگزاری نشست‌ها، کارگاه‌ها و همایش های ملی برای اساتید و دانشجویان از جمله نشست‌ها و همایش‌های مربوط به سازمان‌های وابسته به قوه قضائیه است که با مشارکت قضات دیوان و اساتید برجسته این حوزه برگزار می‌شود.
 
شریعت باقری نشست‌های تخصصی بررسی آراء قضایی (آراء هیات عمومی دیوان عالی، دیوان عدالت اداری و شعب کیفری و حقوقی دادگاه بدوی و تجدید نظر)، نشست‌های تخصصی پیرامون بررسی لوایح قضایی و قوانین جدیدالتصویب از جمله «قانون آئین دادرسی کیفری و قانون مجازات اسلامی» را از فعالیت‌های این دانشگاه ذکر کرد و افزود: دانشگاه علوم قضایی برای ارتقاء سطح علمی اساتید و دانشجویان اقدام به انتشار رویه قضایی در سه حوزه حقوق کیفری، حقوق مدنی و حقوق عمومی کرده است. هدف از انتشار این نشریات که با اسلوب و شیوه جدید منتشر می‌­شود معرفی و بررسی آراء و رویه قضایی محاکم دادگستری است.
 
وی افزود: دانشگاه علوم قضایی تنها دانشگاه جامع حقوقی و یک دانشگاه ماموریت‌گراست، یعنی ماموریت دارد در راستای سیاست‌های قوه قضائیه بخشی از نیروهای مورد نیاز این قوه را تامین نماید که در این راستا اقدام به نخبه‌گزینی در کنکور سراسری و جذب رتبه‌های برتر و همچنین جذب اعضاء هیات علمی جدید کرده است.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰