شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۵ 4491 0 1

اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است البته در این طرح حریم خصوصی افراد نیز حفظ می‌شود.

توجه به حریم خصوصی و کاهش هزینه‌ها در فرآیند ابلاغ الکترونیک

رییس کل دادگستری استان کرمان گفت: اجرای طرح ابلاغ الکترونیکی در کاهش هزینه‌ها تاثیرگذار است البته در این طرح حریم خصوصی افراد نیز حفظ می‌شود. یدالله موحد بیان کرد: صراحت ماده ۶۵۵ قانون آیین دادرسی کیفری مصوب۱۳۹۲، ابلاغ اوراق قضایی به صورت الکترونیکی را معتبر و کافی دانسته است و قضات موظف هستند که به آن ترتیب اثر دهند.
 
وی در نشست مشترک با قضات دادسرای عمومی و انقلاب و محاکم کیفری دو شهر کرمان با اشاره به راه‌اندازی  شبکه ملی عدالت در‌قوه قضاییه، تصریح کرد: تحقق عدالت الکترونیکی از اهداف مورد توجه دستگاه قضایی  است و  زیرساخت‌های لازم در این خصوص فراهم و در حال توسعه است.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان کرمان بیان کرد: طبق ماده 175 قانون آیین دادرسی کیفری سال 1392 استفاده از سامانه‌‏های رایانه‏‌ای و مخابراتی، از قبیل پیام‌نگار (ایمیل)، ارتباط تصویری از راه دور، نمابر و تلفن، برای طرح شکایت یا دعوی، ارجاع پرونده، احضار متهم، ابلاغ اوراق قضایی و همچنین نیابت قضایی با رعایت مقررات راجع به دادرسی الکترونیکی بلامانع است.

این مقام ارشد قضایی استان کرمان به مزایای ابلاغ الکترونیکی اشاره کرد و گفت: خدمات‌رسانی آسان، مطمئن و بهتر به مردم و کاهش زمان رسیدگی (تقلیل اطاله دادرسی) از جمله این موارد است. موحد کاهش جدی هزینه‌های دستگاه قضایی و مراجعان این دستگاه را از مزایای دیگر ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی برشمرد و گفت: پیشگیری از لغزش‌ها و مفاسدی که ممکن است در جریان ابلاغ سنتی پیش آید از دیگر مزایای ابلاغ الکترونیکی اوراق قضایی است.

رییس شورای قضایی استان کرمان بیان کرد: بر اساس همین امتیازات تاکید می‌شود که مراجعان به دستگاه‌قضایی موضوع ثبت نام در سامانه ثنا و استفاده از مزایای این سامانه را جدی گرفته و برای ثبت‌نام به واحدهای قضایی محل و یا دفاتر خدات الکترونیک قضایی مراجعه کنند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰