پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۳۰ دی ۱۳۹۵ 3955 0 2

کتاب «مشروح مذاکرات شورای نگهبان سال 1392، بخش اول (فروردین تا شهریور)» منتشر شد.

انتشار کتاب «مشروح مذاکرات شورای نگهبان سال 1392»

به گزارش شورای نگهبان، مجموعه حاضر با عنوان « مشروح مذاکرات شورای نگهبان سال 1392، بخش اول (فروردین تا شهریور)» با هدف توجه محافل قضایی و دانشگاهی به متن مذاکرات اعضای شورای نگهبان تدوین و منتشر شده است.
 
مقام معظم رهبری در دیدارهایی که در سال‌های اخیر با اعضای محترم شورای نگهبان داشته‌اند، بارها بر اهمیت نظرات فقهی و حقوقی شورای نگهبان و ضرورت انتشار آنها پای فشرده‌اند. در همین راستا از سال 1393 کار آماده‌سازی متن مذاکرات اعضای شورای نگهبان در جلسات شورا برای انتشار عمومی به‌ عنوان یکی از اولویت‌های کاری پژوهشکده شورای نگهبان بازتعریف شد. کتاب حاضر، نخستین ثمره‌ این فعالیت علمی است که مجموعه‌ کامل مشروح مذاکرات اعضای شورای نگهبان در نیمه‌ نخست سال 1392، به جز مذاکرات مربوط به بررسی استعلامات دیوان عدالت اداری و مذاکرات مربوط به مباحث انتخاباتی را در برمی‌گیرد.
 
پیش از این مشروح مذاکرات شورای نگهبان در سال‌های 1359 و 1360 چاپ شده بود، اما کتاب حاضر علاوه بر ویرایش فنی و ادبی متون مشروح مذاکرات در بردارنده مستندسازی‌های آیات، روایات یا نظرات فقهی و فتوایی، شناسنامه‌ مختصر و گویا برای هر یک از موضوعات، ذکر کامل نظر شورای نگهبان نسبت به هر موضوع، ذکر مواد قانون یا مقرراتی که در مذاکرات اعضای شورا به آنها اشاره شده و ذکر منابع و مآخذ مربوط به یک مطلب به صورت کامل می‌باشد که هم اکنون جهت بهره‌برداری عموم علاقمندان تنظیم و به زیور طبع آراسته گشته است.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰