جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۰ بهمن ۱۳۹۵ 2283 0 1

توصیه ما به همه مالکان و از جمله سازمان‌های دولتی و عمومی این است که اراضی تحت مالکیت خود را شناسایی کنند و پس از شناسنامه‌دار کردن آن اراضی نسبت به پیگیری برای سند دار کردن اراضی اقدام کنند.

لزوم سنددار کردن اراضی تحت مالکیت سازمان‌های دولتی و عمومی

دادستان عمومی و انقلاب قزوین با اشاره به لزوم سنددار کردن اراضی گفت: توصیه ما به همه مالکان و از جمله سازمان‌های دولتی و عمومی این است که اراضی تحت مالکیت خود را شناسایی کنند و پس از شناسنامه‌دار کردن آن اراضی نسبت به پیگیری برای سند دار کردن اراضی اقدام کنند.
 
به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در شورای حفظ حقوق بیت‌المال در امور اراضی و منابع طبیعی، اظهار کرد: دستگاه قضایی در خصوص صیانت از اراضی ملی و منابع طبیعی حساسیت و توجه لازم را دارد، ازاین‌ رو برخی شعب تخصصی برای رسیدگی به پرونده‌هایی از این‌ دست در نظر گرفته‌ شده است.
 
وی ادامه داد: اگر در برخی دستگاه‌ها چون منابع طبیعی، آب منطقه‌ای و امور اراضی مأموران در جایگاه ضابط قضایی هستند، استناد چنین کاری قانون است؛ از این‌ رو برای اینکه ماموران سایر ادارات نیز بتوانند چنین جایگاهی داشته باشند، باید در مراجع تقنینی کشور مورد پیگیری قرار گیرد.
 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: انتظار ما از دستگاه‌های مختلف خدمات رسان و از جمله شهرداری‌ها این است که در ارائه خدمات خویش موضوع کسب استعلام‌ها را همچنان با جدیت مورد توجه قرار دهند و انتظار از دستگاه‌های استعلام شونده نیز این است که در اسرع وقت به این استعلام‌ها پاسخ داده شود.
 
وی افزود: گاهی گذر یک متقاضی به یک دستگاه می‌افتد که زمان طولانی دریافت پاسخ موجب می‌شود تا مراجعه‌کننده از مراجعه خود پشیمان شود؛ از این‌ رو باید خدمات ارائه‌ شده به مردم در فضایی آرام و توأم با سرعت و دقت باشد.
 
صادقی نیارکی خاطرنشان کرد: موضوع سرقت از اماکن مختلف عمومی یکی از مسائلی است که همچون سایر اماکن وجود دارد، ولی انتظار این است که متولیان بقاع متبرکه در خصوص پیشگیری از سرقت اقدامات لازم را انجام دهند. وی تصریح کرد: رعایت موارد پیشگیری در بقاع متبرکه امری لازم است؛ چرا که باید بسترهای وقوع جرم را برای مجرم سخت کنیم و یکی از ساده‌ترین راهکارهای موجود در این راستا نصب دوربین مداربسته و استفاده از قفل‌های مناسب است.
 
دادستان عمومی و انقلاب قزوین اضافه کرد: البته در کنار این توصیه ما در موارد وقوع سرقت تاکید بر اقدام سریع، جدی و قاطع در شناسایی عامل یا عوامل سرقت داریم. وی با اشاره به لزوم سند دار کردن اراضی اظهار کرد: توصیه ما به همه مالکان و از جمله سازمان‌های دولتی و عمومی این است که اراضی تحت مالکیت خود را شناسایی کنند و پس از شناسنامه‌دار کردن آن اراضی نسبت به پیگیری برای سند دار کردن اراضی اقدام کنند.
 
صادقی نیارکی توضیح داد: گاهی در برخی موارد مالکان اراضی حتی از حدود جغرافیایی املاک خود اطلاع مناسب و دقیق ندارند که چنین نقصی موجب بروز بسترهای تخلف برای افراد سودجو فراهم می‌شود.
منبع
ایسنا
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰