پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۲ اسفند ۱۳۹۵ 3336 0 1

کشاورز: استقلال وکلا در کشور به‌منظور خودمحوری این افراد نیست

کانون وکلای ایلام مستقل شد

رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا)، گقت: استقلال، جزء لاینفک امور وکالت است و اگر وکلا مستقل نباشند مهجور هستند و به طبع آن سرنوشت مردم که به دست وکیل سپرده‌ شده هم مهجور می‌ماند. بهمن کشاورز در جشن استقلال کانون وکلای استان ایلام اظهار کرد: جشن استقلال کانون وکلا مراسمی برای بزرگداشت حق‌ و حقوق مردم است که وکلا مباشر این حق در جامعه به‌شمار می‌روند، لذا گرامیداشت این روز یک امر مهم است و ایلام منطقه‌ای است که بین دادگستری و وکلا ارتباط خوب، منطقی و مستقیمی وجود دارد و نتیجه این مهم رسیدگی عادلانه به پرونده‌هاست.
 
استقلال وکیل جزء لاینفک رسیدگی‌های عادلانه است
وی با بیان اینکه وکلا مباشر اعلام حق مردم هستند و از دیرباز در نظام‌های حقوقی این مهم وجود داشته است، افزود: در قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران به‌ صراحت به‌ حق داشتن وکیل برای رعایت عدالت در رسیدگی‌های قضایی اشاره‌ شده است. رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران با تاکید بر اینکه استقلال، جزو لاینفک امور وکالت است، خاطرنشان کرد: اگر وکلا مستقل نباشند مهجور هستند و به طبع آن سرنوشت مردم که به دست وکیل سپرده‌شده هم مهجور می‌ماند.
 
رییس کانون وکلای کشور با اشاره به رد شدن لایحه جامع وکالت در کمیسیون قضایی مجلس، گفت: این پرونده مختومه است، اما قسمتی از قانون جدید نیاز به اصلاح دارد که طی موارد اصلاحی به مجلس ارسال خواهد شد. وی ادامه داد: کانون وکلا در ایران بیش از 50 هزار نفر عضو دارد، از این‌رو نظام اسلامی و دولت می‌تواند از این ظرفیت در پیشبرد و توسعه جامعه بهره ببرد.
 
رییس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) افزود: استقلال وکلا در کشور به‌منظور خودمحوری این افراد نیست، بلکه جزو وظایف ذاتی وکالت است و فرایندی است که در جهان طی شده و ما نیز باید در کشور این استقلال را جشن بگیریم.
 
ایلام محروم است
در ادامه « مرتضی شهبازی‌نیا» رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس اظهار کرد: کانون وکلای استان کانون نوپایی است که نیازمند کمک و حمایت مقامات ارشد استان است؛ زیرا کانون وکلا از هیچ حمایت دولتی استفاده نمی‌کند که محقق شدن این امر از سوی مسئولان بی‌تردید خیر وب رکت زیادی را برای استان به همراه خواهد داشت. وی افزود: تعهد به کشور و منابع ملی، برای وکیل باید بالاتر از تعهد به موکل باشد و ملزم است در کنار این موارد به صنفش نیز وفادار و اخلاق حرفه‌ای را رعایت کند.
 
شهبازی‌نیا ادامه داد: استقلال وکیل یک حق برای وکیل نیست بلکه وظیفه‌ای ذاتی است؛ لذا این افراد نیز موظف هستند پایبند به قانون باشند. رییس دانشکده حقوق دانشگاه تربیت مدرس با تاکید بر اینکه استان ایلام در همه زمینه محروم است، خاطرنشان کرد: وکلا در این منطقه می‌توانند به‌خوبی بدرخشند.

مستقل شدن کانون وکلای ایلام از استان کرمانشاه یک ضرورت بود
در ادامه «محمد کریمی» رییس کانون وکلای دادگستری استان اظهار کرد: شغل وکالت از مشاغل نادر و مقدس در جامعه است که از بودجه‌ عمومی کمک نمی‌گیرد و این امر نشان از کارکرد اجتماعی وکلای دادگستری است. وی افزود: مستقل شدن کانون وکلای ایلام از استان کرمانشاه در ارائه خدمت‌رسانی به شهروندان استان می‌تواند تأثیر بسزایی داشته باشد.
منبع
ایسنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰