جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۲۳ خرداد ۱۳۹۵ 2177 0 1

در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری وزارت دادگستری و علوم و ضرورت توجه به ظرفیت دانشگاه ها برای تحقق حقوق شهروندی تاکید شد.

تشکیل انجمن های علمی و دانشجویی برای تحقق حقوق شهروندی

محمد فرهادی در مراسم انعقاد تفاهم نامه همکاری با وزارت دادگستری در خصوص ظرفیت های تحقق حقوق شهروندی از سوی وزارت علوم گفت: کرسی های نظریه پردازی، آزاداندیشی، شورای پژوهش در علوم انسانی فعال شده و اینها می توانند مساله حقوق شهروندی را پیگیری کنند. علاوه بر این مسائل آموزش و حقوق شهروندی برای جامعه آموزشی و دانشجویی قابل پیگیری است.
 
وزیر علوم به جمعیت دانشجویی و آموزشی کشور اشاره و تصریح کرد: در حال حاضر ۷۶ هزار عضو هیات علمی و ۴ میلیون و ۸۰۰ هزار دانشجو در کشور در حال فعالیت هستند که این جامعه هدف می توانند در موضوع تحقق حقوق شهروندی نقش اساسی ایفا کند. فرهادی افزود: در راستای اجرای این تفاهم نامه و با توجه به ظرفیت های موجود وزارت علوم می تواند راه های اشاعه حقوق شهروندی در زمینه های آموزشی، پژوهشی و فرهنگی و اجتماعی را دنبال کند. فرهادی به سخنان پورمحمدی در رابطه با تشکیل کمیته پیگیری حقوق شهروندی در وزارت علوم اشاره و تصریح کرد: مساله حقوق شهروندی در حوزه نخبگان و حوزه دانشگاهی قابل پیگیری است و این مساله می تواند در رشته ها و متون مختلف دانشگاهی قرار گیرد.
 
ضرورت ایجاد رشته حقوق بشر اسلامی در مقطع دکتری
در ادامه عباسی معاون حقوق بشر و بین الملل وزارت دادگستری در رابطه با این تفاهم نامه منعقد شده گفت: موضوع حقوق شهروندی از جمله موارد بسیار مهم در کشور است که نیاز به پیگیری های همه جانبه دارد به همین منظور در کنار سایر نهادها تفاهم نامه ای با وزارت علوم منعقد شد. وی افزود: با این تفاهم نامه پیش بینی می شود که انجمن های علمی و کانون های دانشجویی در راستای تحقق حقوق شهروندی شکل بگیرند.
 
معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزارت دادگستری در رابطه با موضوع حقوق بشر اسلامی نیز گفت: بسیاری از کشورهای اسلامی در این حوزه گام مهمی برنداشتند اما در کشور رشته های دانشگاهی در این زمینه فعالیت می کنند. عباسی اظهار داشت: علیرغم فعالیت برخی دانشگاه ها در این زمینه پیشنهاد می کنیم که در مقطع دکتری رشته حقوق بشر اسلامی وجود داشته باشد چرا که نیاز به فعالیت آن احساس می شود و امیدواریم کمیته ای مربوطه در وزارت علوم این مساله را پیگیری کند.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰