جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۱ آذر ۱۳۹۴ 3555 0 3

ما در معاونت حقوقی رئیس جمهور به دنبال 3 مورد وکیل خانواده، بیمه وکالت و وکالت اجباری هستیم

بیمه وکالت باید اجرایی شود

معاون حقوقی رئیس جمهور در دومین مجمع حقوقدانان و وکلای نیکوکار گفت: ما در معاونت حقوقی رئیس جمهور به دنبال 3 مورد وکیل خانواده، بیمه وکالت و وکالت اجباری هستیم که تیمی روی این 3 مورد کار می‌کند.الهام امين زاده ادامه داد: خوشبختانه در خانواده کمیته امداد در سال‌های اخیر کمک و مشاوره حقوقی وکلای نیکوکار جریان دارد اما همه اقشار جامعه در زندگی خانوادگی و اجتماعی خود نیازمند آگاهی‌ها و مشاوره حقوقی هستند.
 
وی افزود: یک وکیل در صورت مراجعه یک موکل در شرایط خاص به دلیل عدم اشراف به وضعیت پرونده باید مدتی را صرف مطالعه کند تا اشراف نسبت به آن حاصل شود که این فرآیند زمانبر و هزینه‌بر است اما اگر وکیل خانواده حضور داشته باشد چه بسا بار پروند‌ه‌های قضایی برای دستگاه قضا کم شود. طرح وکیل خانواده می‌تواند به عنوان عنصری پیشگیرانه جلوی بسیاری از پیامدها را بگیرد این طرح در نقل و انتقال اموال غیرمنقول، حضانت، ازدواج، انواع قراردادها و ... کاربرد دارد.
 
امین‌زاده خاطر نشان کرد: از آنجایی که داشتن وکیل امری هزینه‌بر است و افراد ضعیف توانایی پرداخت تعرفه‌های قانونی را ندارند به طرح دوم یعنی طرح بیمه وکالت رسیدیم که معتقدیم این طرح باید در سراسر جامعه گسترش یابد. اگر بیمه وکالت انجام شود از بار حقوقی و کاری مراجع قضایی نیز می‌کاهد.وی با اشاره به وکالت اجباری به عنوان طرح سومی که در معاونت حقوقی رئیس جمهور در دست بررسی است ، افزود: در خانواده کمیته امداد کمک وکلا به عنوان فرهنگ نهادینه شده است،  اما باید بگوییم بخشی از فرهنگ‌سازی مسئله اقتصادی است و به دلیل اینکه اقشار ضعیف نمی‌توانند تعرفه وکلا را پرداخت کنند در نتیجه نمی‌توانند از خدمات مشاوره حقوقی بهره‌مند شوند. معاون حقوقی رئیس جمهور تصریح کرد: گفتمان بین وکلا و آحاد مردم باید از گفتمان غیرشفاف به گفتمان معلوم تبدیل شود و نباید نگاه ثروت‌اندوزی و کاسب‌کارانه باشد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰