شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۵ اردیبهشت ۱۳۹۴ 2628 0 1

آنه لیر، معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در دیدار با دکتر تویسرکانی، رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حمایت قوه قضاییه از این حقوق در ایران و متولی بودن سازمان ثبت اسناد و املاک در این امر را عنوان کرد.

دیدار تویسرکانی با معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی

آنه لیر، معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی (وایپو) در دیدار با دکتر تویسرکانی، معاون رییس قوه قضاییه و رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور، حمایت قوه قضاییه از این حقوق در ایران و متولی بودن سازمان ثبت اسناد و املاک در این امر را فرصتی بی‌نظیر برای حمایت و توسعه حقوق مالکیت صنعتی در ایران عنوان کرد.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، سازمان ثبت اسناد و املاک کشور در این دیدار که در محل سازمان ثبت اسناد و املاک کشور صورت گرفت، دکتر تویسرکانی با اشاره به سابقه 90 ساله سازمان ثبت ایران در حوزه ثبت اختراع، علائم تجاری و طرح صنعتی گفت: در سال‌های اخیر این سابقه سنتی کاملا متحول شده و خدمات این سازمان با انطباق کامل با استانداردهای بین‌المللی روز به روز در حال تحول است.
 
معاون رییس قوه قضاییه با اشاره به وجود دادگاه‌ها و کمیته‌های اختصاصی جهت رسیدگی به دعاوی مربوط به مالکیت صنعتی و بررسی دقیق مسائل این بخش در جمهوری اسلامی ایران خاطرنشان کرد: سازمان جهانی مالکیت معنوی باید همواره فارغ از ملاحظات سیاسی به کشورهای در حال توسعه از بعد امکانات و مسائل فنی یاری برساند که البته جمهوری اسلامی ایران تا کنون با تعاملات سازنده خود کمک‌های خوبی در راستای توسعه این بخش از وایپو دریافت کرده است.
 
رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور هم‌چنین با اعلام آمادگی ایران جهت میزبانی دفتر منطقه‌یی سازمان جهانی مالکیت معنوی افزود: توسعه مالکیت معنوی برای این نقطه از جهان بسیار اهمیت دارد و جمهوری اسلامی ایران به لحاظ ظرفیت های علمی، تاریخی و بهره مندی از زیر ساخت های این امر، آمادگی دارد تا در زمینه های آموزشی نقش بیشتری را در منطقه با همکاری وایپو ایفا کند.
 
آنه لیر معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز در این دیدار گفت: از تحولات انجام شده از سوی سازمان ثبت ایران در زمینه مالکیت صنعتی بسیار تحت تاثیر قرار گرفتم و معتقدم برای نسل جوان این کشور خیلی اهمیت دارد که بدانند با بهره گیری از حقوق مالکیت صنعتی و فکری چطور می توانند به ارتقای حرفه و فعالیت‌های‌شان بپردازند و در کارهای اقتصادی خود موفق شوند.
 
او با اشاره به آسان تر شدن مسیر حمایت از حقوق مالکیت معنوی در ایران به دلیل این که این موضوع در زیرمجموعه قوه قضاییه مورد حمایت قرار می گیرد، افزود: سازمان جهانی مالکیت معنوی نیز به عنوان یک سازمان حرفه‌یی و تخصصی و همواره از کشورهای در حال توسعه حمایت می‌کند.
 
معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی گفت: در دنیا تحولات حقوقی همپای تحولات تکنولوژیک توسعه پیدا نکرده و همواره عقب تر از این بخش بوده و این مساله چالش بزرگی را ایجاد کرده و باید در همه زمینه‌های تخصصی مالکیت فکری بتوان از حقوقدانان متخصص بهره گرفت.
وی یادآور شد: وجود امور مربوط به مالکیت صنعتی در قوه قضاییه جمهوری اسلامی ایران نشان از توجه ویژه این کشور به حمایت‌های حقوقی از این امر مهم است.
 
معاون سازمان جهانی مالکیت معنوی هم‌چنین ابراز امیدواری کرد که پیشنهاد و اعلام آمادگی ایران برای میزبانی دفتر منطقه‌یی وایپو مورد موافقت قرار گرفته و از ظرفیت‌های این کشور برای توسعه مالکیت معنوی در منطقه بهره‌برداری شود.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰