جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۳ 2157 0 2

رییس کانون سردفتران و دفتریاران از همتراز قلمداد شدن سند رسمی با سند عادی علی الخصوص در تصویب قانون جدید مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرد.

ابراز نگرانی رییس کانون سردفتران درباره تصویب یک قانون

رییس کانون سردفتران و دفتریاران از همتراز قلمداد شدن سند رسمی با سند عادی علی الخصوص در تصویب قانون جدید مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی ابراز نگرانی کرد.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، دشتی‌اردکانی ‌رییس کانون سردفتران و دفتریاران در مراسم افتتاح ساختمان جدید جامعه سردفتران و دفتریاران استان همدان با تبریک دهه کرامت گفت: با توجه به یکی از بندهای حکم اخیر انتصاب ریاست معظم قوه قضائیه مبنی بر پیشگیری از جرم، رفع مشکلات در دفاتر اسناد رسمی نقطه آغازین رسیدن به این هدف مهم قلمداد می‌شود.
 
دشتی اردکانی از همتراز قلمداد شدن سند رسمی با سند عادی علی الخصوص در تصویب قانون جدید مالیات‌های مستقیم در مجلس شورای اسلامی (با توجه به طرح آمایش سرزمینی) ابراز نگرانی کرد.
 
وی با اشاره به مزایای تنظیم سند رسمی در دفاتر اسناد رسمی، اظهار کرد: حدود 7350 دفتر اسناد رسمی در سراسر کشور، اموال، املاک و روابط اجتماعی مردم را طی تشریفات خاصی- با نظر قانونگذار- به روابط حقوقی تبدیل می‌کنند، در نتیجه از نمایندگان محترم مردم در مجلس شورای اسلامی علی الخصوص نماینده مردم همدان درخواست می کنیم تا به این نکته و نیز طرح اصلاح قانون دفاتر اسناد رسمی اهتمام و توجه بیشتری داشته باشند.
 
در ابتدای این جلسه دهبانی رئیس جامعه سردفتران استان همدان ضمن ارائه گزارشی از روند تأسیس جامعه ابراز امیدواری کرد که ساختمان خریداری شده برای جامعه سردفتران استان، محلی جهت گسترش عدالت در بین کاتبین بالعدل و مؤثر در رشد اخلاق حرفه ای آنان باشد.
 
وی ضمن تاکید بر لزوم اهتمام مسؤلان به جایگاه رفیع سند رسمی، جایگاه ویژه و شأن والای سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی را یادآوری کرد و از آنان درخواست کرد به تکلیف خود در کتابت بالعدل - فارغ از مسایل و مشکلات - به درستی عمل کنند.
 
مدیرکل ثبت اسناد و املاک استان همدان هم در این جلسه ضمن ابراز خرسندی از اقدام شایسته سران دفاتر اسناد رسمی استان برای تشکیل جامعه سردفتران و دفتریاران در همدان، این اقدام را یکی از آرزوهای دیرینه خود عنوان کرد.
 
نخله به سردفتران و دفتریاران اسناد رسمی در استان همدان توصیه کرد که بیش از پیش جامعه خود را مورد اهمیت قرار داده و به ضرورت تشکیل و ادامه حیات آن واقف باشند.
 
وی در ادامه با بیان اینکه به نظر می‌رسد بعضی از سران دفاتر اسناد رسمی جایگاه رفیع خود در اجتماع را به دست فراموشی سپرده‌اند، از آنان درخواست کرد تا شأن و منزلت خود را همواره به یاد داشته باشند و از مواردی که باعث وارد شدن خدشه به آبرو و عزت آنان می شود اجتناب کنند.
 
در ادامه این مراسم،‌ دکتر خجسته، نماینده مردم همدان در مجلس شورای اسلامی ضمن تبریک پیروزی مردم غزه در جنگ نابرابر در مقابل رژیم اشغالگر قدس آمادگی خود را برای برگزاری جلسات مشترک با ریاست کانون سردفتران و دفتریاران به منظور توجه بیشتر به مسایل و مشکلات حوزه سند رسمی و دفاتر اسناد رسمی اعلام کرد.
 
در پایان آیین افتتاح دفتر جامعه سردفتران و دفتریاران استان همدان از لوح یادبود این جامعه رونمایی شد.
 
در این سفر محمد گودرزی عضو هیات مدیره و رییس دفتر نظارت و بازرسی و بیمه و درمان کانون، حمزه عسگری رشتیانی مدیر مالی کانون و رحمت الله مسعودی مشاور امور استان‌ها در کانون، رییس کانون سردفتران و دفتریاران را همراهی کردند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰