سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2095 0 1

مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره موضوع قطع درختان یک باغ در فرمانیه تهران توضیحاتی ارایه کرد.

توضیحات دیوان عدالت اداری درباره قطع درختان «باغ فرمانیه»

مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری درباره موضوع قطع درختان یک باغ در فرمانیه تهران توضیحاتی ارایه کرد.
 
وی گفت: در این پرونده مالک با توجه به اجرا نشدن طرح فضای سبز در مدت قانونی از سوی شهرداری، تقاضای استفاده از ملکش را کرده است و دیوان عدالت اداری نیز طبق قانون شهرداری را الزام به صدور پروانه ساختمانی کرده است.
 
علی‌اکبر بختیاری در گفت‌وگو با خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، در این رابطه گفت: در دیوان عدالت اداری شکایتی مطرح شده، که طی آن مالک الزام شهرداری تهران به صدور پروانه ساختمانی در آن ملک را درخواست کرده است.
 
وی ادامه داد: یکی از شعب دیوان عدالت اداری به این موضوع رسیدگی کرده و حکم به ورود شکایت مبنی بر الزام شهرداری به صدور پروانه کرده است و دلیل آن هم این است که طرحی که در آنجا قرار بوده اجرا شود در مدت زمان قانونی اجرایی نشده است.
 
بختیاری گفت: طرح‌های تفصیلی از جمله طرح‌های فضای سبز باید در فرجه قانونی اجرا شوند و چون این طرح در فرجه قانونی اجرا نشده است، شعبه رسیدگی کننده برابر قانون حکم به الزام شهرداری به صدور پروانه ساختمانی داده است تا شاکی بتواند از ملک خود منتفع شود.
مدیر حوزه ریاست دیوان عدالت اداری اظهار کرد: البته این رای از شعبه بدوی صادر شده و قطعی نیست به همین جهت شهرداری تهران به رای اعتراض کرده و پرونده به شعبه تجدیدنظر ارجاع شده و در جریان رسیدگی است.
 
وی درباره این ادعا که باغ مذکور قبلا پارک بوده و بعدا به یک شخص واگذار شده است، گفت: اینکه ملک قبلا پارک بوده، باید احراز شود. باید از شهرداری پرسید که آیا با اجرا کردن طرح، ملک را تملک کرده است یا اینکه مالک شخص دیگری است؟
 
بختیاری در پاسخ به این سوال که آیا در این پرونده به دعوای مالکیت رسیدگی شده است یا خیر، گفت: در این پرونده موضوع تعرض به مالکیت مطرح نیست و مالکیت شاکی پذیرفته شده است و اگر این ادعا وجود دارد که ملک قبلا پارک بوده، باید در تملک شهرداری می‌بوده است.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰