پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳
شنبه ۶ اردیبهشت ۱۳۹۳ 2148 0 2

دادگاه انتظامی قضات، سیدمصطفی انوری‌زاده رییس کانون وکلای اصفهان را از حضور در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای اصفهان محروم کرد.

صلاحیت رییس کانون وکلای اصفهان تایید نشد

دادگاه انتظامی قضات، سیدمصطفی انوری‌زاده رییس کانون وکلای اصفهان را از حضور در انتخابات هیات مدیره کانون وکلای اصفهان محروم کرد. انوری‌زاده در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه اصفهان، با بیان اینکه دلیل عدم تایید صلاحیتم هنوز اعلام نشده است، گفت: به حکم قانون، روسای کانون‌های وکلای دادگستری ریاست هیات نظارت بر انتخابات را بر عهده دارند و من نیز رییس هیات نظارت بر انتخابات کانون وکلای اصفهان هستم.
 
وی افزود: اسامی 21 نفر از وکلای اصفهان در اجرای قانون اخذ کیفیت پروانه وکالت برای تایید صلاحیت به دادگاه عالی انتظامی قضات ارسال شد، اما در نامه‌ای که پنج شنبه هفته گذشته به کانون وکلای اصفهان ارسال شد تنها صلاحیت تعدادی از این وکلا مورد تایید قرار گرفت.
 
رییس کانون وکلای اصفهان با بیان اینکه هنوز اصل این نامه به ما ابلاغ نشده است، ادامه داد: صلاحیت 16 نفر از وکلای اصفهان مورد تایید قرار گرفته است، اما صلاحیت من و چهار نفر از وکلای دیگر از جمله نعمت الله نادی‌پور که هر دو عضو هیات مدیره فعلی کانون هستیم، تایید نشد.
 
انوری‌زاده تصریح کرد: یکی از ایراداتی که در خصوص استقلال کانون وکلای دادگستری مطرح است و همیشه نیز از آن صحبت می‌شود همین موضوع تایید صلاحیت نامزدهای انتخابات کانون‌ها توسط دادگاه انتظامی قضات است.
 
وی با بیان اینکه استقلال کانون وکلای دادگستری باید حفظ شود، خاطرنشان کرد: تشکیلات قضایی باید بر فعالیت‌های کانون‌های وکلا نظارت کند و ما این نظارت را می‌پذیریم و حتی از آن استقبال می‌کنیم، زیرا نظارت بر کار کانون‌های وکلای دادگستری از سوی قوه قضاییه از قبل نیز مرسوم بوده و اشکالی ندارد، اما دخالت کردن شامل همین موارد می‌شود.
 
رییس کانون وکلای اصفهان اضافه کرد: تعیین صلاحیت نامزدهای کانون وکلا توسط دادگاه انتظامات قضات از سال 1376 با تصویب قانون کیفیت اخذ پروانه وکالت باب شد و این اختیار به دادگاه انتظامی قضات داده شد که در امر صلاحیت‌ نامزدهای انتخاباتی کانون‌ها اظهار نظر کنند.
 
وی با بیان اینکه در حال حاضر این روند طبق قانون است و ما نیز تبعیت می‌کنیم، اظهار کرد: امیدواریم تصمیمات بر مبنای دلایل و مدارک کافی گرفته شود، نه بر پایه گزارشات فردی و یا براساس تصمیمات مقطعی. همچنین امیدواریم خدمات افراد در تشکیلات کانون‌ها مورد توجه واقع شود و منتظر تصمیم نهایی دادگاه انتظامی قضات هستیم.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰