جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۱۱ اسفند ۱۳۹۲ 2502 0 1

مرکز آزمایشگاهی ژنتیک پزشکی قانونی جنوب کشور، شنبه - 10 اسفندماه - در اهواز افتتاح شد.

افتتاح مرکز ژنتیک پزشکی قانونی جنوب کشور

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه خوزستان، سیدفرزاد حسینی مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان در نشست خبری که با حضور رییس سازمان پزشکی قانونی کشور برگزار شد، اظهار کرد: مرکز آزمایشگاهی ژنتیک پزشکی قانونی جنوب کشور به عنوان نهمین مرکز در کشور راه‌اندازی شد و در سال 93 رسما کار خود را آغاز می‌کند.
 
وی ادامه داد: پیش از راه‌اندازی این مرکز در اهواز، نمونه‌ها و پرونده‌های مربوط به پزشکی قانونی به مرکز آزمایشگاه ژنتیکی تهران ارسال می‌شد که با راه‌اندازی این مرکز در خوزستان، علاوه بر ارایه خدمات در استان در صورت توان به استان‌های همجوار نیز خدمات لازم را ارایه خواهد شد.
 
مدیرکل پزشکی قانونی خوزستان اظهار کرد: عمده‌ترین فعالیت مرکز آزمایشگاهی ژنتیک پزشکی قانونی در زمینه تشخیص هویت است؛ از جمله این تشخیص‌ها، اثبات اُبُوت است که در این زمینه به پرونده افرادی که ادعا می‌کنند فردی فرزند آنهاست، رسیدگی می‌شود و از طریق انجام آزمایش‌های لازم این ادعا مورد بررسی قرار می‌گیرد.
 
وی افزود: یکی دیگر از اقدامات اثبات نسب است؛ در این تشخیص به پرونده افرادی که مدعی آن هستند که فردی از بستگان یا افراد خانوادگی آنهاست رسیدگی شده و آزمایش‌های لازم برای اثبات این ادعا انجام می‌شود.
 
حسینی افزود: همچنین در این مرکز تشخیص هویت اجساد نیز بررسی و انجام می‌شود. وی اظهار کرد: وضعیت اعتباری پزشکی قانونی خوزستان بحرانی است و از کمبود اعتبار رنج می‌برد. با توجه به این‌که هزینه‌های بخش ژنتیک بسیار بالاست، لازم است در بخش تخصیص اعتبارات به استان خوزستان توجه شود.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰