پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
يکشنبه ۶ بهمن ۱۳۹۲ 2829 0 8

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: میزان جزای نقدی تخلفات صنفی و غیرصنفی در 9 ماهه نخست امسال بیش از 12 میلیارد ریال بوده است.

در 9 ماه نخست سال انجام شد

جریمه 12 میلیارد ریالی متخلفان از سوی تعزیرات حکومتی ایلام

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان ایلام گفت: میزان جزای نقدی تخلفات صنفی و غیرصنفی در 9 ماهه نخست امسال بیش از 12 میلیارد ریال بوده است. فرشید زرگوش در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه ایلام، اظهار کرد: در 9 ماه نخست امسال در حوزه تخلفات صنفی و غیرصنفی در مجموع 5 هزار و 490 فقره پرونده وارد شعب تعزیرات استان شد که با احتساب پرونده‌های باقی مانده از سال گذشته 5 هزار و 957 فقره پرونده مختومه شده است.
 
وی با بیان اینکه در بخش تخلفات بهداشت، درمان و دارو در این مدت 110 فقره پرونده وارد و با احتساب پرونده‌های باقی مانده 114 فقره پرونده در مجموع مختومه شده است، افزود: در حوزه تخلفات مربوط به قاچاق کالا و ارز امسال علاوه بر مختومه شدن پرونده وارده یکی از پرونده‌های باقی مانده از سال گذشته نیز مختومه شده است.
 
زرگوش با اشاره به اینکه جزای نقدی متخلفان حوزه بهداشت، درمان و دارو در این مدت بیش از 99 میلیون ریال بوده است، خاطرنشان کرد: در بخش قاچاق کالا و ارز، متخلفان به پرداخت بیش از 1 میلیارد جزای نقدی محکوم شدند. وی یکی از عمده‌ترین شکایات مردمی در سطح شهر را مربوط به میزان بهای دریافتی از مردم از سوی متصدیان طرح پارکبان عنوان کرد که بر اساس رسیدگی‌های انجام‌ شده این افراد از سوی تعزیرات استان محکوم شدند.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان در تشریح قانون جدید نظام صنفی تصریح کرد: با عنایت به تصویب قانون جدید نظام صنفی و لازم‌الاجرا شدن آن از آبان ماه سال جاری شاهد تشدید برخی از مجازات در تخلفاتی همچون گران‌فروشی، تقلب در کسب، احتکار، عرضه خارج از شبکه و غیره بوده‌ایم. زرگوش تاکید کرد: در همین راستا مجددا هیئت‌های رسیدگی به تخلفات صنفی متشکل از نمایندگان تعزیرات حکومتی، سازمان صنعت، معدن و تجارت و اتاق اصناف عهده‌دار رسیدگی به تخلفات شده است.
 
وی با بیان اینکه به کلیه اصناف توصیه می‌شود نسبت به رعایت قوانین و مقررات مربوطه خصوصا قانون نظام صنفی جدید توجه داشته باشند، گفت: اصناف باید توجه ویژه‌ای به قانون جدید داشته باشند تا حقوق شهروندان و مصرف‌کنندگان در این حوزه تضییع نشود و از طرفی اصناف نیز مطلع به الزامات و مقررات حاکم واحد صنفی خود باشد تا تخطی از قوانین جدید صورت نگیرد.
 
مدیرکل تعزیرات حکومتی استان با اشاره به تصویب قانون جدید مبارزه با قاچاق کالا و ارز از سوی مجلس شورای اسلامی و تایید آن در شورای نگهبان، تصریح کرد: در این زمینه با همت مجلس و دولت و شورای نگهبان و همچنین قوه قضاییه این قانون تصویب شد و در روزهای آتی لازم‌الاجرا خواهد شد.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰