جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۸ آذر ۱۳۹۲ 2702 0 1

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه: دفاتر اسناد رسمی با ثبت وقایع حقوقی بازوهای قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی هستند.

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه:

دفاتر اسناد رسمی بازوی قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم هستند

رییس حوزه ریاست قوه قضاییه گفت: دفاتر اسناد رسمی با ثبت وقایع حقوقی بازوهای قوه قضاییه در تثبیت حقوق مردم و ایجاد امنیت اجتماعی و اقتصادی هستند.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، حجت‌الاسلام و المسلمین خلفی در دیدار اعضای هیات مدیره کانون سردفتران و دفتریاران گفت: اگر کار دفاتر اسناد رسمی را قضایی ندانیم، ولی یقینا این اقدامات شبه قضایی است.
 
وی اظهار کرد: انجام امور شبه قضایی دفاتر اسناد رسمی با روش‌های سنتی دیگر جوابگوی توقعات جامعه نخواهد بود و چاره‌ای جز بهره‌گیری از روش‌های مدرن و استفاده از تکنولوژی و ثبت و ضبط الکترونیکی داده‌های حقوق نیست، اما باید این روش‌ها به طریقی اعمال شود که در خدمت جامعه باشد و مخل امنیت خاطر مردم نباشد.
 
وی افزود: طبعا گذر از سیستم سنتی به مدرن هم با مقاومت‌ها و هم با مشکلات فنی روبرو خواهد بود که باید مشترکا تلاش کنیم تا با کمک یکدیگر بر این مشکلات فائق شویم.
 
دشتی اردکانی رییس کانون سردفتران و دفتریاران گزارشی از وضعیت فعلی کانون سردفتران و دفاتر اسناد رسمی ارایه کرد و در ادامه دیگر اعضای هیات مدیره مطالب مشروحی در خصوص راه های ارتقاء سطح همکاری بین دفاتر اسناد رسمی و قوه قضاییه و نیز سازمان ثبت اسناد و املاک کشور مطرح کردند.
 
در پایان نیز مسلم آقاصفری نایب رییس کانون سردفتران و دفتریاران با تشکر از فرصت فراهم شده اعلام کرد که آنچه در این جلسه توسط همکاران ما بیان شد در واقع بیان دلسوزانه مشکلات برای رفع آن‌ها بود و اینکه به باور سردفتران دفاتر اسناد رسمی واحد وابسته به قوه قضاییه هستند و همیشه در صدد آن خواهند بود که در تمام اقدامات قانونی در راستای حفظ امنیت اجتماعی و اقتصادی جامعه با قوه قضاییه همراه و همسو باشند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰