پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
سه شنبه ۹ مهر ۱۳۹۲ 2865 0 2

بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه صادر کنندگان چک بی‌محل به بانک مرکزی معرفی خواهند شد. رییس قوه قضاییه همچنین نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را برعهده دادستان کل کشور قرار داده است.

بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه

صادر کنندگان چک بی‌محل به بانک مرکزی معرفی می‌شوند

بر اساس بخشنامه رییس قوه قضاییه صادر کنندگان چک بی‌محل به بانک مرکزی معرفی خواهند شد. رییس قوه قضاییه همچنین نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه را برعهده دادستان کل کشور قرار داده است.
 
به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، آیت‌الله آملی لاریجانی رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور را موظف کرد فهرست اسامی و مشخصات افرادی را که به اتهام صدور چک بی‌محل تحت تعقیب قضایی قرار گرفته و محکوم شده‌اند را به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال کنند تا اقدامات مناسب به منظور جلوگیری از افتتاح حساب جاری از سوی آنان و دریافت دسته چک صورت گیرد.
 
متن کامل بخشنامه رییس قوه قضاییه به شرح زیر است:
رؤسای کل دادگستری استان‌ها و دادستان‌های سراسر کشور
نظر به توسعه فن‌آوری اطلاعات در قوه قضاییه و در اجرای ماده 21 اصلاحی قانون صدور چک که مقرر می‌دارد: «بانک‌ها مکلفند کلیه حساب‌های جاری اشخاصی را که بیش از یکبار چک بی‌محل صادر کرده و تعقیب آنها منتهی به صدور کیفرخواست شده باشد، بسته و تا سه سال بنام آنها حساب جاری دیگری باز ننمایند»، مقتضی است مراجع قضایی سراسر کشور ترتیبی اتخاذ نمایند تا فهرست و مشخصات افرادی که تعقیب آنها به اتهام صدور چک بی‌محل منتهی به صدور کیفرخواست شده است، از طریق سیستم مدیریت پرونده قضایی (CMS) به مرکز آمار و فناوری اطلاعات قوه قضاییه ارسال گردد. مرکز مزبور نیز موظف است پس از جمع آوری و پردازش مناسب اطلاعات، مشخصات کامل افراد را در اسرع وقت و به صورت برخط (آنلاین) به بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران ارسال نماید.
نظارت بر حسن اجرای این بخشنامه برعهده دادستان کل کشور می‌باشد.
 
صادق لاریجانی
رییس قوه قضاییه»

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰