جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۲۸ شهریور ۱۳۹۲ 2936 0 2

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد: پس از گذشت 30 ساعت از آغاز اجرای طرح ثبت آنی سند حدود 25 هزار سند ثبت شده است.

صدور سند ساعت 3 بامداد

ثبت 25 هزار سند در 30 ساعت

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاك كشور اعلام كرد: پس از گذشت 30 ساعت از آغاز اجرای طرح ثبت آنی سند حدود 25 هزار سند ثبت شده است. به گزارش خبرنگار مهر، احمد توسركانی بعد از ظهر چهارشنبه در نشست خبری به منظور پاسخگویی به برخی سئوالات مطرح شده در طرح صدور آنی سند در كشور، گفت: برای اجرای این طرح 6 ماه تلاش و مطالعه شبانه روزی شكل گرفته و 18 هزار نفر ساعت هم آموزش داشته ایم.
 
وی افزود: برخی ادعا دارند که این طرح به درستی اجرا نشده و مشکلات فراوانی در راه اجرای آن وجود دارد اما ثبت ۲۵ هزار و ۲۵۰ سند از روز گذشته تاکنون گواه این مدعاست که این طرح اجرای خوبی داشته است. وی با بیان اینكه از ابتدای این طرح 11 دفترخانه و بعد 1000 دفترخانه مشمول اجرای طرح شدند گفت: این طرح ابتدا در برخی از دفترخانه های تهران به صورت پایلوت اجرا شد و در مدت زمان اجرای آزمایشی بیش از 50 هزار سند در سیستم ثبت شد.
 
تویسرکانی در ادامه تاکید کرد: از جمله دغدغه‌هایی که ما داشتیم این بود که با سایر دستگاه‌ها در اجرای این طرح تعامل داشته باشیم ضمن اینکه در این سیستم نه تنها بانک ثبت احوال هویت صاحبان سند را اصالت سنجی می‌کرد بلکه بانک افراد ممنوع‌المعامله نیز فعالیت دقیقی را داشت. معاون قوه قضاییه با اشاره به اینکه مردم می‌توانند با تماس با شماره 63485 مشکلات خود را اعلام کنند، گفت: از دیروز تا كنون بیش از 4 هزار نفر تماس گرفته و مشکلات خود را در زمینه ثبت سند با ذکر شماره دفترخانه اعلام کردند و ما هم اقدام به رفع مشکلات کرده‌ایم.
 
رئیس سازمان ثبت احوال و املاک کشور در پاسخ به خبرنگار مهر مبنی بر اینكه دفترداران از استفاده از لغات و كلمات غیر معمول و ادبیات غیرحقوقی در اسناد جدید گلایه دارند گفت: قطعا این مقاومتها وجود دارد. دهها سال است داریم با قلم و خودنویس ثبت سند می كنیم و حالا نوین شدن آن با مشكلات و البته اظهارنظرهایی همراه است در حالی كه به دنبال حذف خودنویس و قلم در دفترخانه ها هستیم.
 
وی در پاسخ به سوال دیگر مهر مبنی بر اینكه برخی از دفترخانه ها می گویند ظرفیت سرور سامانه ثبت آنی برای 4 هزار كاربر همزمان است و هم اكنون بیش از آن كاربر وجود و دارد و مشكل قف سرور و سرعت كم پیش می آید گفت: اگر مشكل وجود داشت از روز گذشته 5 هزار دفترخانه همزمان نمی توانستند ثبت سند كنند. خوشبختانه سیستم ثبت آنی معاملات به شکلی مطلوب و مناسب فعالیت خود را ادامه می‌دهد و رکورد عملیات سیستم لحظه به لحظه در حال افزایش است.
 
البته برخی از دفترداران كم لطفی كردند و در كلاسها حضور موثر نداشتند ولی آموزشها قطعا بوده است. تویسرکانی تصریح کرد: 90 درصد از تماسها با سامانه پیام سازمان ثبت مربوط به ناآشنایی سردفتران با سیستم ثبت بود که موضوع با راهنمای تلفنی همکاران ما برطرف شد و حتی براساس آمارها برخی از دفترخانه‌ها موفق شدند بین ساعت 1:30 دقیقه تا 3 نیمه شب اقدام به ثبت سند در سامانه کنند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰