شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۹ شهریور ۱۳۹۲ 2732 0 3

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پیش‌بینی ما برای اجرای طرح کاداستر جامع کشوری مبلغی حدود 600 میلیارد تومان است که ارزیابی دقیق‌تر را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم.

درخواست رییس سازمان ثبت از دولت و مجلس برای اجرای طرح کاداستر

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور گفت: پیش‌بینی ما برای اجرای طرح کاداستر جامع کشوری مبلغی حدود 600 میلیارد تومان است که ارزیابی دقیق‌تر را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم.
 
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، احمد تویسرکانی در حاشیه مراسم تودیع و معارفه رییس دادگاه انتظامی قضات در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر اینکه وزیر دادگستری بیان کرده است که اولویت برنامه‌هایش، ساماندهی سازمان ثبت است، در این راستا بیشترین نیازهای شما چیست؟ اظهار کرد: ایشان به درستی بیان کردند، یکی از مسائل مهم ما بحث اجرای کاداستر جامع مربوط به اراضی دولت است که دولت و وزارت دادگستری باید در این راستا با یکدیگر تعامل داشته باشند.
 
وی ادامه داد: سازمان محیط زیست و دستگاه‌های متولی مانند اوقاف و وزارت شهرسازی نیز می‌توانند به ما در جهت سنددار کردن کمک کنند. رییس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور خاطرنشان کرد: بیش از 95 درصد از عرصه‌های کشور جزء عرصه‌هایی است که مالکیت آن متعلق به دولت است. این‌ها اگر سنددار شوند و تحت سیستم کاداستر درآیند از زمین‌خواری و تجاوز جلوگیری می‌کنند.
 
تویسرکانی خاطرنشان کرد: پیش‌بینی ما برای اجرای کاداستر جامع کشوری مبلغی حدود 600 میلیارد تومان است البته ما ارزیابی دقیق‌تری در این راستا را به دولت و مجلس شورای اسلامی ارائه دادیم. وی در پایان گفت:‌ بخشی از مشکلات ما مربوط به مشکلات سخت‌افزاری است. سازمان ثبت علی‌رغم اینکه قدمت 100 ساله‌ای دارد اما حدودا 200 ساختمانش قدیمی و مخروبه است بنابراین انتظار داریم که این موضوع ساماندهی شود.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰