جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
پنجشنبه ۳ مرداد ۱۳۹۲ 2633 0 1

معاون قضایی دادگستری استان کرمان: افزایش چشمگیر پرونده‌های وارده از نوع دعاوی خانوادگی به دادگستری‌ها تهدیدی جدی است و دستگاه قضایی کشور را به مشکلات و آسیب‌های متعددی روبرو می‌کند.

هشدار یک مقام قضایی در مورد افزایش دعاوی خانوادگی

معاون قضایی دادگستری استان کرمان گفت: افزایش چشمگیر پرونده‌های وارده از نوع دعاوی خانوادگی به دادگستری‌ها تهدیدی جدی است و دستگاه قضایی کشور را به مشکلات و آسیب‌های متعددی روبرو می‌کند.
 
به گزارش گروه دریافت خبر خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا) منطقه کویر، محمدصادق شجاعی اظهار کرد: آمار پرونده‌های وارده به حوزه‌های قضایی دادگستری استان، حکایت از صدرنشینی آمار پرونده‌های طلاق داشته و در خرداد ماه 92 با ورود 719 فقره پرونده طلاق در دادگستری استان کرمان، طلاق همچنان رتبه اول را دارد.
 
وی با اشاره به ثبت 30 فقره پرونده طلاق در هر روز کاری در سیستم الکترونیکی دادگستری استان در این ماه، گفت: پرونده‌های مربوط به دعاوی خانوادگی مانند مطالبه مهریه، الزام به تمکین و مطالبه نفقه نیز رتبه‌های بالایی را به خود اختصاص داده‌اند.
 
معاون قضایی دادگستری استان کرمان تصریح کرد: مشکلات اقتصادی، پایبند نبودن به مسائل اعتقادی، کمرنگ شدن آموزش‌های لازم در زندگی اجتماعی، اعتیاد، عدم آموزش صحیح زوجین به حق و حقوق قانونی خود در حین یا قبل از ازدواج از جمله مهمترین دلایل افزایش دعاوی خانوادگی است.
 
شجاعی اظهار کرد: باید با استفاده از نظریات اساتید حوزه و دانشگاه در زمینه‌های حقوقی، جامعه‌شناسی، اقتصاد و متولیان امر پیشگیری از وقوع جرم نسبت به مهار این آسیب جدی اجتماعی، اقدام شود.
 
وی خانواده را مهمترین رکن جامعه و زمینه‌ساز رشد جسمانی، اخلاقی، عقلانی و عاطفی فرزندان دانست و تاکید کرد: با ترویج فرهنگ ازدواج آسان باید در جهت تحکیم بنیان خانواده گام برداشت.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰