جمعه ۱۰ فروردین ۱۴۰۳
سه شنبه ۱۱ تیر ۱۳۹۲ 2960 0 2

مدیر فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاك كشور: تا پایان سال شاهد پوشش صددر صدی صدور اسناد الكترونیكی در درون دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.

ثبت الكترونیكی اسناد رسمی ،شهریور اجرایی می شود

تهران-مدیر فناوری و اطلاعات سازمان ثبت اسناد و املاك كشور با اشاره به اجرایی شدن ثبت الكترونیكی اسناد (ثبت آنی معاملات) از ابتدای شهریور ماه گفت:تا پایان سال شاهد پوشش صددر صدی صدور اسناد الكترونیكی در درون دفاتر اسناد رسمی خواهیم بود.
 
بردیا صدرنوری روز چهارشنبه در حاشیه برنامه نشست با سردفتران برای تشریح نحوه گواهی امضای الكترونیكی افزود:در اجرای قانون برنامه پنجم توسعه كشور مبنی بر الكترونیكی كردن تمامی مراحل نقل و انتقالات و ثبت اسناد رسمی و املاك،بخش عمده آن باید در سال جاری در درون دفاتر ثبت اسناد و با امضای الكترونیكی مطمئن، تحقق یابد. 

وی،افزود: تجهیز دفاتر اسناد رسمی به سامانه امضای الكترونیك در بیش از ۱۰۰ دفترخانه استان قزوین به صورت پایلوت انجام گرفت كه پس از جمع‌بندی نتایج اجرای این طرح و فراهم‌سازی بستر سخت‌افزاری و نرم‌افزاری، قرار است صدور امضای الكترونیك به ۷ هزار دفترخانه انجام شود . 

مدیر فناوری اطلاعات سازمان ثبت اسناد كشور ، قیمت امضای الكترونیكی در دفترخانه ها را ۲۵ هزار تومان اعلام كرد. 

صدرنوری با اشاره به سیاست سازمان ثبت اسناد و املاك كشور مبنی بر حذف كاغذ در اجرای فرآیندهای ثبتی به منظور ایجاد سرعت و شفافیت در خدمات‌رسانی افزود:از طریق ثبت الكترونیی اسناد، صدور میلیون ها سند استعلامی و خلاصه معاملات به شكل كاغذی حذف و این فرآیند در فضای مجازی انجام می شود.
منبع
ایرنا

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰