پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳
دوشنبه ۱۰ تیر ۱۳۹۲ 2744 0 1

رییس کانون وکلای دادگستری مرک: وکیل دادگستری در برابر موکلش، طرف دعوای موکلش،‌ دادگاه و نیز کانون وکلای دادگستری مسوولیت‌های اخلاقی دارد.

رییس کانون وکلای دادگستری:

وکلا علاوه بر مسئولیت‌های قانونی، مسئولیت‌های اخلاقی هم دارند

رییس کانون وکلای دادگستری مرکز خطاب به کارآموزان وکالت، گفت: شما با صفاتی همچون پاکی،‌ درستی و امانت‌داری می‌توانید وکیل خوب و مورد اعتمادی در جامعه باشید.
 
به گزارش خبرنگار حقوقی خبرگزاری دانشجویان ایران (ایسنا)، گودرز افتخارجهرمی در مراسم تحلیف 345 نفر از کارآموزان وکالت سال 91 که در تالار ابوریحان دانشگاه شهید بهشتی برگزار شد،‌ گفت: مساله وکالت امری جدید نیست و هنوز نام وکلای بزرگی که در رم باستان عهده‌دار امر وکالت بودند، در کتاب‌های تاریخی موجود است. در دین مبین اسلام نیز تعیین وکیل امری مستحب تلقی شده است.
 
وی با بیان این‌که وکیل دادگستری علاوه بر مسوولیت‌های قانونی، دارای مسوولیت‌های اخلاقی نیز است‌،‌ اظهار کرد: وکیل دادگستری در برابر موکلش، طرف دعوای موکلش،‌ دادگاه و نیز کانون وکلای دادگستری مسوولیت‌های اخلاقی دارد.
 
افتخارجهرمی با بیان این‌که کانون وکلای دادگستری، خانه شما وکلای عزیز است، ادامه داد: شما وکلا باید رفتار و کردارتان به نحوی باشد که وکالت ارتقا یابد و کانون وکلای دادگستری به شما افتخار کند.
 
رییس کانون وکلای دادگستری مرکز با اشاره به لایحه جامع وکالت رسمی که به وسیله قوه قضاییه به دولت ارائه شده است، خاطرنشان کرد: مطلبی که اخیرا از قول رییس‌جمهور در رسانه‌ها منتشر شده جدید نیست و مربوط به چند ماه پیش است. در واقع پس از آن تصمیم گرفته شد که این لایحه در کمیسیون لوایح دولت مورد بررسی قرار گیرد.
 
افتخارجهرمی اضافه کرد: لایحه اصلی وکالت به استقلال کانون وکلا و نیز وکلای دادگستری لطمات شدیدی وارد می‌کرد، اما در کمیسیون‌های فرعی و اصلی هیات دولت بسیاری از مواد لایحه تغییر کرد و تا حد بسیار زیادی استقلال کانون وکلا و وکلا حفظ شده است. امیدوارم که لایحه‌ای که از طرف دولت ارائه می‌شود، لایحه قابل قبولی باشد.
کلمات کلیدی

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰