شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ 8599 1 2

احمد تویسرکانی: با تصمیم قوه قضائیه از امروز در هیچ دفترخانه‌ای سند دستی نخواهیم داشت.

رییس سازمان ثبت اسناد و املاک اعلام کرد

حذف دفاتر دست‌نویس در سازمان ثبت اسناد کشور

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور از حذف دفاتر دست‌نویس در سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با افتتاح دفتر الکترونیک ثبت اسناد خبر داد. به گزارش ایسنا، احمد تویسرکانی در همایش صیانت از وقف با رویکرد تثبیت مالکیت موقوفات و اراضی ملی که در مشهد برگزار شد، اظهار کرد: با تصمیم قوه قضائیه از امروز در هیچ دفترخانه‌ای سند دستی نخواهیم داشت.
 
وی از سامان‌ گرفتن املاک و اسناد کشور خبر داد و گفت: با احداث بانک اطلاعاتی املاک و اسناد از مفاسد ناشی از دستی بودن اسناد جلوگیری خواهد شد.

رئیس سازمان ثبت اسناد و املاک کشور تصریح کرد: ما با تمام توان بسیج شده‌ایم تا موضوع تثبیت مالکیت اراضی را به انجام برسانیم و امیدواریم موانع و مشکلات این حوزه حل شود تا این امر زودتر به سرانجام برسد.

وی ثبیت مالکیت اراضی را امری مهم دانست و خاطرنشان کرد: اهمیت این موضوع بر هیچ‌کس پوشیده نیست و همگی می‌دانیم که تثبیت مالکیت اراضی تاثیر مهمی بر نظم‌بخشی و امنیت‌دهی بر حوزه اقتصاد دارد. خوشبختانه رهبر معظم انقلاب نیز با نگاه تیزبینانه در ابلاغ برنامه ششم و در بند 67 بر توسعه ثبت رسمی مالکیت‌ها تاکید کردند.

تویسرکانی عنوان کرد: سازمان ثبت اسناد و املاک کشور با هدایت و حمایت‌های آیت‌الله آملی لاریجانی رئیس قوه قضائیه در تمام ابعاد امور بزرگی را به انجام رسانده و در حوزه تثبیت مالکیت‌ها نیز پیگیر است.

تویسرکانی درباره ثبت مالکیت اراضی دولتی، اظهار کرد:  طی مکاتبات، نامه‌نگاری‌ها و ابلاغ برنامه عملیاتی به تمام دستگاه‌های زیربط مقرر شد که زودتر از پنج سال آینده قانون سنددار کردن اراضی دولت انجام شود که این امر تاکنون صورت نگرفته و خواهشمندم که دستگاه‌های مرتبط جدیت لازم را داشته باشند تا ظرف دو سال آینده مجموع مالکیت موقوفات و مستنداتش را به ما ارائه دهند تا اسناد مالکیت آن صادر شود.

در این مراسم از دفتر الکترونیکی ثبت اسناد رونمایی شد. 

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.
  1. وحید چهارشنبه ۱۰ شهریور ۱۳۹۵ --- ۱۷:۵۴

    خدا رو شکر، بالاخره این اتفاق افتاد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰