جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳
چهارشنبه ۱۲ آبان ۱۳۹۵ 1378 0 1

سخنگوی کمیسیون تلفیق: نیروی انتظامی موظف است در مواردی که بانک مرکزی راسا شعبه یا موسسات را فاقد مجوز اعلام می کند، نسبت به توقف فعالیت یا تعطیل نمودن آنها اقدام کند.

کمیسیون تلفیق تصویب کرد

نیروی انتظامی، بانک یا موسسات فاقد مجوز را تعطیل می‌کند

سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم از مصوبه این کمیسیون خبر داد که بر اساس آن نیروی انتظامی موظف است در مواردی که بانک مرکزی راسا شعبه یا موسسات را فاقد مجوز اعلام می کند، نسبت به توقف فعالیت یا تعطیل نمودن آنها اقدام کند.
 
محمد خدابخشی در گفت و گو با ایسنا، اظهار کرد:‌ در نشست امروز کمیسیون ماده ۲۷ لایحه برنامه ششم توسعه مورد بررسی قرار گرفت و با مصوبه کمیسیون در بند یک ماده مذکور به بانک مرکزی اجازه داده می‌شود در چارچوب ضوابطی که به تصویب شورای پول و اعتبار می‌رسد علاوه بر اختیارات قانونی خود مقرر در قانون پولی و بانکی کشور، حسب مورد یک یا چند مورد از اقدامات نظارتی و انتظامی را نیز در قبال بانک‌ها و موسسات اعتباری غیر بانکی متخلف اعمال کند.
 
نماینده مردم الیگودرز در مجلس اضافه کرد: در بند 3 این ماده نیز با مصوبه کمیسیون مقرر شد طرح هرگونه دعوا که منشا آن اقدامات نظارتی بانک مرکزی باشد، باید به ظرفیت بانک مزبور صورت پذیرد و افراد ذی‌مدخل در امر نظارت را نمی‌توان طرف دعوا قرار داد جز در مواردی که موضوع دعوا انتساب جرم باشد.
 
خدابخشی با اشاره به تصویب بند 5 لایحه مذکور ادامه داد:با تصویب بند 5، نیروی انتظامی موظف شد از شعبه یا موسسات مذکور در بند 4 ماده 27 مجوز فعالیت توسط بانک مرکزی را مطالبه کند و مواردی را که نیروی انتظامی فاقد مجوز شناسایی کند، به بانک مرکزی اعلام و حسب تصمیم بانک مذکور نسبت به توقف فعالیت و یا تعطیلی آنها اقدام کند.
 
سخنگوی کمیسیون تلفیق برنامه ششم توسعه تصریح کرد:نیروی انتظامی موظف است در مواردی که بانک مرکزی راسا شعبه یا موسسات را فاقد مجوز اعلام می کند، نسبت به توقف فعالیت یا تعطیل نمودن آنها اقدام کند.

وکیل ۳۶۰: گروه حقوقی اندیشه کوروش

توضیح: نظراتی که درج می شود، صرفا نظرات شخصی افراد است و لزوماً منعکس کننده دیدگاههای 'وکیل ۳۶۰' نمی باشد.

نظر شما

خدمات وکیل ۳۶۰